سولار ایمپالس ۲ به خط پایان سفرش به دور جهان نزدیک می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ بلند شده تا آخرین مرحله از سفرش به دور جهان را انجام دهد. این هواپیمای تک سرنشین به خلبانی برتراند پیکارد از فرودگاه بین‌المللی قاهره بلند شد.

 

این هواپیمای خورشیدی اکنون در ۱۷امین مرحله‌ی سفرش است که انتظار می‌رود پس از دو روز به ابوظبی، نقطه آغاز سفر به پایان برسد. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این هواپیما باید ۲۳۶۸ کیلومتر را طی کند تا روز سه شنبه به فرودگاه البطین خارج از پایتخت امارات متحده عربی برسد.

 

اما مرکز کنترل ماموریت در موناکو به این نکته اشاره می‌کند که علیرغم کوتاهی مسیر حرکت، همچنان خطراتی در آن وجود دارد. تابستان در این منطقه به شدت گرم است و دمای هوا می‌تواند به حداکثر دمای قابل تحمل سیستم‌های این هواپیما برسد. این می‌تواند برای پرواز خطراتی ایجاد کند.

 

پیکارد می‌گوید: «بلند شدن از مصر با سولار ایمپالس ۲ برای من لحظه‌ای بسیار احساسی است. چون من در سال ۱۹۹۹ پس از پایان اولین سفر بدون توقف با بالون به دور جهان، در همین‌جا فرود آمدم. دقیقا در همین نقطه رویای من برای یک سفر دیگر به دور دنیا شروع شد؛ اما این بار بدون سوخت و فقط با انرژی خورشیدی. من از اینکه تا این حد به هدفم نزدیک شدم هیجان‌زده هستم، اما متاسفانه هنوز باید آدم‌های بسیاری را برای رو آوردن به استفاده از تکنولوژی‌های پاک متقاعد کنیم.

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اتوبار همسایه

    چه خوبه که تمام وسایل توسط انرژی پاک تغذیه بشن !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه