سونی گوشی‌های اکسپریا XZ پرمیوم و اکسپریا XZs را معرفی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سونی اکسپریا XZ پرمیوم - سونی اکسپریا XZs

سونی امروز در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) از دو پرچم‌دار جدید خود به نام‌های اکسپریا XZ پرمیوم و اکسپریا XZs رونمایی کرد. اکسپریا XZ پرمیوم به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با دقت ۴K و اکسپریا XZs به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با دقت فول اچ‌دی مجهز شده است. مهم‌ترین ویژگی مشترک این دو گوشی دوربین جدید آن‌ها است که به گفته‌ی سونی می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند. بدین ترتیب ویدیوهای اسلوموشن ضبط شده با دو گوشی اکسپریا XZ پرمیوم و اکسپریا XZs تقریبا چهار برابر از بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار آهسته‌تر خواهد بود. این دوربین همچنین به «شاتر ضد اعوجاج» مجهز شده است. ویدیوهای اسلوموشن این گوشی‌ها با رزولوشن ۷۲۰p ضبط می‌شوند.

سونی اکسپریا XZ پرمیوم

سونی اکسپریا XZ پرمیوم قرار است با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ روانه‌ی بازار شود. احتمالا به همین دلیل است که عرضه‌ی آن تا اواخر بهار به تعویق خواهد افتاد. در کنار این پردازنده ۴ گیگابایت رم قرار گرفته است و اندروید نوقا این مجموعه را مدیریت می‌کند. دقت تصویر ۴K بار دیگر در این گوشی استفاده شده، ولی این بار روی پنل بسیار بهتری که از نمایش تصاویر HDR هم پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش سونی اکسپریا XZ پرمیوم همچنین ۴۰ درصد از اکسپریا Z5‌ پرمیوم روشنایی بیشتری دارد. بدنه‌ی این گوشی از یک تکه شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ ساخته شده که دور تا دور گوشی را می‌پوشاند. سونی اکسپریا XZ پرمیوم با برخورداری از گواهینامه‌ی IP68 در مقابل آب مقاوم است ولی با وزن نسبتا زیاد ۱۹۵ گرمی برای یک گوشی ۵.۵ اینچی، باید مراقب غرق شدن آن باشید. در داخل بدنه‌ی سونی اکسپریا XZ پرمیوم یک باتری ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد که از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع سونی بهره می‌برد. حسگر اثر انگشت هم طبق سنت سونی روی دکمه‌ی پاور قرار دارد. سونی اکسپریا XZ پرمیوم در دو رنگ کروم براق و مشکی عرضه خواهد شد.

سونی اکسپریا XZ پرمیوم - سونی اکسپریا XZs

اما گوشی سونی اکسپریا XZs در واقع همان اکسپریا XZ است که تنها به دوربین جدید سونی به نام «موشن آی» (Motion Eye) مجهز شده. بنابراین در اکسپریا XZs همان صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی ۱۰۸۰p و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را خواهیم دید. دوربین سونی اکسپریا XZs از یک سنسور ۱۹ مگاپیسکلی تشکیل شده که پشت یک لنز با دیافراگم f/2.0 و زاویه دید معادل ۲۵ میلی‌متر قرار دارد. این دوربین به فوکوس خودکار «پیشگویانه» (Predictive) و لیرزی مجهز است و سنسور RGBC-IR آن کمک می‌کند تا رنگ‌ها به شکلی کاملا طبیعی ثبت شوند. این دوربین توانایی ضبط کردن ویدیوهای ۴K را دارد و از لرزشگیر دیجیتال ۵ جهته بهره می‌برد. دوربین سلفی هر دو گوشی اکسپریا XZ پرمیوم و اکسپریا XZs از اکسپریا XZ گرفته شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز بسیار واید معادل ۲۲ میلی‌متر. از آنجا که سونی اکسپریا XZs مجبور نیست منتظر اسنپدراگون ۸۳۵ بماند، این گوشی زودتر و در اوایل بهار راونه‌ی بازار می‌شود. اکسپریا XZs سه رنگ نقره‌ای گرم، آبی یخی و مشکی خواهد داشت.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar Ali

    هرچند اونهایی که از نرم افزار سیستم عامل و کارایی سر در میارن و دو ریال فقط سواد دارن میفهمن که یه اپل فایو از نظر رندر و پروسس کردن دیتا با غول ترین لپ تاپ ها برابری میکنه و گوشی های هیچ شرکتی که دیگه قاعدتا به هیچ چیزش نزدیک هم نمیتونن بشن.عزیزی که از گوشی فقط بلدی یه عکس بندازی و فیلم بگیری و چهارتا پیامک و تلگرام و …غیره . شمااگه خواستی نظر بدی مطالعه کن و فنی نظر بده.من متعصب نیستم ولی مثلا یه فیلم ۴k رو وقتی با یه اپ تو ایفون پروسس میکنی فریم به فریم تصویرو رندر میکنه نشون میده کاری که سامسونگ با چهاربرابر پروسسور و رم و سخت افزار قویتر هنوز تا الان نتونسته انجام بده.دیگه ادیتورهای فیلمش که لپ تاپ های غول هنگ میکنن تو رندر فقط.

  2. Avatar ژولیت

    من اکسپریا z دارم و پنج ساله دارم استفاده میکنم. واقعا فوق العادست و تا حالا هنگ نکرده. فقط ضعفی که داره زود داغ میشه. همه اطرافیان ما یا سامسونگ دارن یا اپل ولی همه از هنگ کردن سامسونگ و الکی گرون بودن اپل شکایت دارن. گوشی بیشتر از اسم و قیمت باید قابلیت داشته باشه.

  3. Avatar پدرام

    من یه جا خوندم XZs تو ایران به صورت رسمی وارد نمیشه خواستم بدونم این خبر صحت داره یا نه؟
    چون اگر نشه قیمتش خیلی زیاد خواهد بود

  4. Avatar Galaxy xperia iPhone

    سونی واقعا شرکت خوبیه خودم یکی از گوشیهاشو هنوز دارم کیفیت ساختش واقعا بالاس ولی بنظرم بیاید شرکتای دیگه رو زیر پا نذاریم و مسخرشون نکنیم حتما سونی هم برای حاشیه بالا و پایین دلیلی داره شیاومی برای می میکس دلیل داره و سامسونگ هم برای اس۸ سنگ تموم میذاره پس واقعا مودب باشیم

  5. Avatar sony lover

    سونی بهترینه چون تا ۵ ستل دیگه هم سامسونگ و اپل نمی تونن ۹۶۰ fr اسلوموشن فیلم بگیرن

  6. Avatar بهزاد

    داغ…
    داغ میکنه اقای سونی؟
    مشکل داغ کردن و بسته شدن برنامه دوربین رو میشه امیدوار بود توی این گوشی حل کرده باشه؟
    من اکسپریا xz داشتم و صفحه نمایشش بدلیل خطای کارخونه کمی چرخیده بود توی قابش، البته خیلی جزئی…
    ولی همون کلا خیلی خیلی من رو از سونی نا امید کرد.
    ۲.۳۰۰ گوشی بگیری و اینطور مشکلی داشته باشه… اونم نه هواوی… سونی!

  7. Avatar Yas

    یه سوال داشتم که شما درباره اون توضیحی ندادین صفحه نمایش ۴k مدل پرمیوم مثل نسل قبلش فقد تو حالت مولتی مدیا ۴k هست یا توی تمام مضامین.

    1. Avatar شایان

      خود سونی گفته حالا توی تمام حالات ۴K هست.
      البته که بازی ها روی ۱۰۸۰ اجرا میشن.ولی خب در آینده بازی سازا میتونن بازی های ۴K هم بسازن.

  8. Avatar D.Y.M.82.B

    این گوشی عالیه
    تو یوتیوب فیلم مقایسه xz رو با شیاومی note2 دیدم.
    در حالی که رم xz سه گیگ بود و رم شیاموی شش گیگ xz سرعتش خیلی بیشتر از اون بود
    حالا اینم که از اون قدرتمند تر شده و امکانات بیشتری داره واقعا ارزش خریدو داره.

  9. Avatar سینا

    سونی غول تکنولوژی جهان، دمت گرم سونی

  10. Avatar Next is Now

    سونی و درجا زدن هاش

    1. Avatar نیما

      به نظرت صفحه۴kبا فناوریHDR و فیلم برداری۹۶۰فریم درجا زدنه
      درحالی که ایفون و سامسونک نصف این تکنولوژیا رو دارن لابد اونا بهترین و متنوع ترین گوشی ها هستن
      لطفا با تعصب نظر ندید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه