سوپراسپرتی که به جنگ تسلا ‌می‌رود، صفر تا صد فقط ۲.۳ ثانیه!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سوییسی الکسترا (Elextra) به تازگی از خودروی جدیدی رونمایی کرده است؛ خودرویی که به عنوان سوپراسپرت الکتریکی ۴ در شناخته می‌شود و بنا به ادعای سازنده، سریع‌ترین صفر تا صد اتومبیل ساخته شده در طول تاریخ را دارد!

بیایید تصور کنیم؛ خودرو را روشن می‌کنیم، تخت گاز می‌کنیم و بعد ۲.۳ ثانیه به عقربه سرعت نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم که به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته‌ایم! این هیجان بی حد و مرز را می‌توانیم در خودرو الکسترا تجربه کنیم.

اگر دقت کرده باشید در جمله اول، از الکسترا به عنوان سوپراسپرت الکتریکی ۴ در یاد کردیم. این خودرو یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های یک اتومبیل را دارد، طراحی سوپر اسپرت در قالب یک خودرو سدان ۴ در که به‌جای پیشرانه متداول بنزینی، موتور الکتریکی دارد.

حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۵۵ مایل بر ساعت ( حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) ذکر شده است. مدل تسلا مدل S P100D که سریع‌ترین شتاب را دارد، بنا به اطلاعات سازنده رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت الکسترا، ۲.۴ ثانیه طول می‌کشد. موتور برقی این خودرو توانایی تولید قدرتی معادل ۶۸۰ اسب‌بخار را دارد. با شارژ کامل باتری می‌توان مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را با این اتومبیل هیجان‌انگیز طی کرد. هنوز در مورد زمان عرضه و قیمت الکسترا اطلاعاتی منتشر نشده اما قرار است از این سوپرکار الکتریکی ۱۰۰ دستگاه ساخته شود.

منبع: newsatlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. amir

    فوق العاده است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه