سوپرماشین جدید فیسکر معرفی شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

حدود دو ماه پیش بود که طراحی‌هایی از خودروی جدید «هنریک فیسکر» (Henrik Fisker)، طراح معروف و موسس شرکت فیسکر دیدیم. در آن زمان، مثل بسیاری از طراحی‌هایی که فیسکر می‌کند، تصور کردیم که این خودرو هم احتمالا بیشتر از یک طرح نخواهد بود. با تمام این اوصاف، شرکت خودروسازی «آستون مارتین» حسابی با طرح فیسکر سر ناسازگاری برداشت. این شرکت گفت که فیسکر خودروی جدید Force 1 را کاملا از روی DB10 کپی‌‌برداری کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت فیسکر مشکلات حقوقی را برطرف کرده است. این شرکت در رویداد Detroit Auto Show (نمایشگاه اتومبیل دیترویت) از خودروی Force 1 رونمایی کرده است.

هنریک فیسکر، موسس شرکت خودروسازی فیسکر، طراحی خودروهایی مثل آستون مارتین DB9 و V8 Vantage را بر عهده داشته است.

شاید یکی از دلایلی که خودروی Force 1 را شبیه به خودروهای آستون مارتین کرده، یکسان بودن طراح‌ آن‌ها باشد. هر چه باشد هنریک فیسکر، طراح خودروهایی مثل آستون مارتین DB9 یا BMW Z8 هم بوده است.

خودروی Force 1 برای اینکه تا جای ممکن سبک شود، بدنه‌ای از جنس فیبر کربن دارد. یک موتور V10 با ظرفیت ۸.۴ لیتری هم این سوپرماشین را تغذیه می‌کند. شرکت فیسکر می‌گوید که Force 1 می‌تواند در سه ثانیه، سرعتی معادل ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) پیدا کند.

تنها قرار است ۵۰ عدد از Force 1 تولید شود. این خودرو هم‌چنین ۲۶۸ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

FiskerForce1 (1) FiskerForce1 (2) FiskerForce1 (3)

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. فرزام

    ساعتی که دستشه Maurice Lacroix هست مثل مال منه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه