سیتروئن از شاسی‌بلند هیجان‌انگیز خود رونمایی کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سیتروئن از مدل C5 Aircross  در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی کرد. طراحی این خودرو از کانسپتی الهام گرفته شده که در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۵ معرفی شده بود. این خودرو روی پلت‌فرم EMP2 سوار شده؛ پلت‌فرمی که خودروهای ۳۰۰۸ و DS7 Crossback هم بر روی آن طراحی و تولید شده‌اند.

قرار است این خودرو در طیف گسترده‌ای از مشخصات فنی به بازار کشورهای مختلف عرضه شوند. در چین، سیتروئن C5 Aircross در دو مدل پیشرانه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. یکی از این مدل‌ها به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان ۱۶۵ اسب‌بخار و مدل دیگر، به یک پیشرانه ۲ لیتری ۲۰۰ اسب‌بخاری مجهز شده‌اند. هر دو نمونه دارای جعبه‌دنده خودکار هستند. پرچم‌دار این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز، از دو موتور برقی و یک پیشرانه ۳۰۰ اسب‌بخاری بهره می‌برد. این خودرو تمام چرخ محرک بوده و به عنوان قدرتمند‌ترین خودرو در سبد محصولات سیتروئن شناخته می‌شود. سیترون C5 Aircross می‌تواند با استفاده از قوای باتری خود، مسافتی معادل ۳۷ مایل (حدود ۶۰ کیلومتر) طی کند.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیق از مدل‌های قطعی برای عرضه‌ی این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز برای بازار اروپا منتشر نشده، اما گفته می‌شود که این خودرو در مدل‌های ۱.۶ و ۲ لیتری Blue HDi دیزل و ۱.۶ لیتری بنزینی روانه بازار خواهد شد. این خودرو از ماه اکتبر برای فروش در بازار چین آماده می‌شود. گفته شده این خودرو حدود ۲۵ هزار دلار، قیمت خواهد داشت. هنگامی که کانسپت سیتروئن C5 Aircross معرفی شده بود، از نیسان اکس‌تریل و هیوندای سانتافه به عنوان رقبای آن یاد کرده بودند. حالا امروز که بازار این کلاس داغ‌تر از همیشه است، خودروهای زیادی می‌توانند رقیب این شاسی‌بلند فرانسوی محسوب شوند.

نظر شما در مورد این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز چیست؟

منبع: AutoExpress
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    ماشین های فرانسوی ته چهرشونو وقتی دقت میکنی همشون یه جورن اینم ته چهرش شبیه ماشین های شاسی بلند رنو میمونه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه