تسلا سیستم دفاعی اتومبیل‌های خودش را آزمایش کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا از فیلترهای HEPA که برای تصفیه هوای تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می‌شوند در خودروهای خودش کمک گرفته است.  این شرکت چنین فیلترهایی را در خودروی مدل X و خودروهای جدید مدل S قرار داده  تا از افراد در شرایط مختلف محافظت کنند. البته بسیاری از مردم فکر می‌کردند که این فیلترها تفاوتی با فیلترهای معمولی ندارند و تنها  شعار تبلیغاتی هستند. فیلترهایی که تسلا روی اتومبیل‌هایش قرار داده می‌تواند از افراد داخل اتومبیل در برابر سلاح‌های شیمایی و گازهای سمی محافظت کند.

تسلا برای آزمایش این سیستم امنیتی که (Bioweapons Defense Mode) یا دفاع در برابر سلاح‌های شیمایی نام دارد، خودروی خودش را در مکانی قرار داد که آلودگی هوای آن  ۱۰۰۰ میکروگرم بر متر مکعب و قطر ذرات معلق آن هم کمتر از ۲.۵ میکرومتر بود. این میزان آلودگی ۲۰ برابر بیشتر از آلودگی هوای شهر پکن است. البته مشخص نشده که تسلا از چه نوع آلودگی برای آزمایش سیستم دفاعی خودروهایش استفاده کرده است.

teslas-bioweapon-defense-mode

بعد از بسته شدن درهای ماشین و فعال شدن سیستم HEPA، میزان آلودگی هوای ماشین در کمتر از دو دقیقه به میزانی رسید که دیگر توسط سنسورها قابل تشخیص نبود. تسلا اعلام کرده که فیلترها می‌توانند میزان آلودگی را ۴۰ درصد کاهش دهند.

‌‌‌‌

منبع: Cnet

‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه