تجهیز خودران‌های گوگل به سیستم تشخیص اتوبوس

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در روزهای اخیر پتنتی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد خودران‌هایش را مجهز به سیستم تشخیص اتوبوس کند.

این تصمیمی است که تیم محققان و کارشناسان بخش خودران شرکت گوگل بعد از دو حادثه‌ی تصادف خودران تولیدشده توسط این شرکت، با یک اتوبوس عمومی داخل شهری گرفتند و خیلی سریع، پتنتی را در این رابطه به ثبت رساندند.

داستان به این قرار است که در روز ۲۵ بهمن، یک دستگاه خودران گوگل با یک اتوبوس داخل شهری تصادف کرد. این اولین تصادفی است که در آن مقصر، اتومبیل خودران است و چند روز بعد، این اتفاق باز هم تکرار شد. در پی این ماجرا گوگل در روز ۱۹ اسفند پتنتی تحت عنوان «تشخیص اتوبوس توسط وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران» را ثبت کرد. در این پتنت جزییات سیستمی دیده می‌شود که قادر به تشخیص تصاویر هست و می‌تواند انواع اتوبوس‌ها و سرویس‌های مدارس را شناسایی کند.

در واقع این پتنت مدتی پیش، در سال ۲۰۱۴ ارایه شده بود اما در آن زمان، مورد قبول واقع نشده و رد شد. اما حالا ضرورت ایجاب می‌کند که این سیستم در داخل خودران‌ها نصب شود.

«کریس ارمسون» (Chris Urmson)،مدیر واحد خودران‌های گوگل، در صحبتی که طی مراسم SXSW با خبرنگاران داشت، اعلام کرد که “این شرکت از زمان رخ دادن حادثه‌ی تصادف، ۳۵۰۰ تست روی خودران مذکور انجام داده تا مطمئن شود که این اتفاق تکرار نخواهد شد.” کنفرانس SXSW مراسمی است که هرساله در شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود و به رسانه‌های تعاملی، فیلم و موسیقی اختصاص دارد.

googleselfdrivingcardamage

‌‌

منبع: Recode.net

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. AHMADFROUGHI

    فکرش رو بکنید ی دونه از این ها رو بفرستن ایران …..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه