سیم‌کارت‌های آمریکایی در ایران؛ قرارداد همکاری بین رایتل و AT&T

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

خبرگزاری نیویورک تایمز در خبری به این موضوع اشاره کرد که قراردادی بین دو اپراتور تلفن همراه رایتل و AT&T کشور آمریکا امضا شده که به واسطه‌ی آن گوشی‌های کاربران این اپراتور آمریکایی در ایران هم زنگ می‌خورند و قابل استفاده خواهند بود. در واقع افرادی که از این کشور به ایران می‌آیند می‌توانند به‌راحتی از گوشی خودشان استفاده کنند.

البته شرکت AT&T در فروردین‌ماه اجازه پیدا کرد که با اپراتورهای ایرانی همکاری کند و در حال حاضر تنها شرکتی است که چنین کاری انجام داده است. در گزارش سایت نیویورک تایمز به این موضوع اشاره شده که «مسعود دانشمند» از اعضای اتاق بازرگانی ایران هم گفته که توافق صورت گرفته میان AT&T و رایتل یک گام در مسیر درست است و این موضوع که تلفن‌های همراه در ایران و آمریکا دارای پوشش هستند، نشان‌دهنده‌ی حسن‌نیت هر دو طرف است.

در بخش دیگری از گزارش سایت نیویورک تایمز به این موضوع اشاره شده که ایران با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت و سرمایه‌های نفت و گاز، بازار خوبی برای شرکت‌های غربی محسوب می‌شود؛ اما بانک‌های آمریکایی بدون داشتن مجوزهای لازم از خزانه‌داری ایالات متحده‌ی آمریکا از همکاری با سازمان‌های ایرانی خودداری می‌کنند. این موضوع باعث شده که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در حوزه‌ی نفت و گاز و حتی هواپیمایی با ایرانی‌ها همکاری نکنند؛ اما اپراتور AT&T با در نظر گرفتن تمام این شرایط تصمیم گرفته با اپراتور ایرانی رایتل همکاری کند.

البته هنوز هم خزانه‌داری ایالات متحده درباره‌ی همکاری این دو شرکت صحبت نکرده و حتی گفته که درباره‌ی مجوزها و فعالیت‌هایی که بخش خصوصی انجام می‌دهد، چیزی نمی‌گوید. به هر حال همکاری دو شرکت آمریکایی و ایرانی می‌تواند نشانه‌هایی از تغییر فضا باشد.

مسعود دانشمند در گفتگو با نیویورک تایمز گفته: «امیدواریم که این همکاری باعث شود که دولت آمریکا محدودیت‌های موجود در زمینه‌ی همکاری تجاری با ایران را از بین ببرد و ایران هم از سمت دیگر سخت‌گیری‌ها در زمینه‌ی دادن ویزا به آمریکایی‌ها را محدود می‌کند.»

انتشار خبر همکاری رایتل با اپراتور AT&T باعث شد که مسوولان این شرکت اطلاعات بیشتری از این موضوع منتشر کنند. «سید مجتبی صدری» مدیرعامل رایتل در گفتگو با سایت ایسنا در این‌باره گفت: «در قرارداد رومینگ تمهیداتی از جمله تهاتر ترافیک رومینگ دو طرفه براساس قراردادهای استاندارد بین المللی ترافیک لحاظ شده است.»

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که: «با توجه به اهمیت دسترسی همیشگی به خدمات ارتباطی تلاش کرده‌ایم با افزایش پوشش شبکه در خارج از کشور، با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، برای مشترکان خود امکان استفاده از خدمات رایتل را با تعرفه‌های مناسب فراهم آوریم.»

صدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی رایتل، نیازی به خرید سیم‌کارت کشور میزبان نخواهد بود و استفاده‌کنندگان از این سرویس می‌توانند از سیم‌کارت خود برای برقراری و دریافت تماس و پیامک در کشورهای طرف قرارداد استفاده کنند. این اپراتور در حال حاضر با ۸۷ کشور و ۱۲۳ اپراتور سرویس رومینگ بین‌الملل دارد و با استفاده از این سرویس مشترکین رایتل می‌توانند در سفر به هر پنج قاره از خدمات رایتل استفاده کنند. این اپراتور با ۳۰ کشور آسیایی، ۱۷ کشور آفریقایی، پنج کشور در آمریکا، ۳۳ کشور اروپایی و دو کشور در اقیانوسیه قرارداد رومینگ دارد.»

مدیرعامل اپراتور سوم کشور در جواب این سوال که با وجود تحریم‌ها مبادلات تجاری قراردادهای رومینگ به چه نحوی انجام می‌شود گفت: «در قرارداد رومینگ با چنین کشورهایی تمهیداتی از جمله تهاتر ترافیک رومینگ دو طرفه براساس قراردادهای استاندارد بین المللی ترافیک لحاظ شده است. مشترکین ۱۱۳ اپراتور در ۷۷ کشور امکان استفاده از اینترنت نسل سوم تلفن همراه (۳G) و در ۱۸ کشور امکان استفاده از نسل چهارم تلفن همراه (LTE) دارند.»

     ‌

منبع: NYTIMES – ISNA

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مجید

    خیلی خیلی عالیه

    موفقیت رایتل افتخاریست برای همه ایرانیان

  2. Avatar پیمان

    من تو جعبه آیفون ۷ که یه هفته پیش خریدم یه سیم کارت AT&T هم بود. تو گوشی می ندازم No Service میزنه. کار نمی کنه الکی میگن

  3. Avatar محسن

    حالا پنج قاره پیشکش،تووی همین ایران انتن دهی تونو درست کنید که خیلی از جاها حتی با رومینگی داخلی که گفتن نه آنتن درستی هست و نه دسترسی به اینترت …

  4. Avatar کامیاب

    یعنی میشه گوشی های لاک AT&T رو به قیمت معادل دلاریش و لاک اپراتورش خرید و استفاده کرد؟
    اگر آره، چطور؟

  5. Avatar S.Mohammad.M

    واقعا آفرین دم رایتل گرم ????????????????

  6. Avatar محمدعلي بهراميان

    این یعنی : به زودی منتظر اینترنت همراه واقعی باشید

  7. Avatar رضا پرتومتین

    ایفون دارم لاک سیم AT&T هست ، اونوقت میشه ازش استفاده کرد ؟ جدا از در نظر گرفتن هزینه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه