شاید گوشی‌های بعدی مایکروسافت دیگر شبیه گوشی نباشند!

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بیش از یک سال از عرضه آخرین مدل گوشی ویندوز فون می‌گذرد. سهم بازار ویندوز فون به زیر یک درصد رسیده است. این اتفاق باعث شد تا ۷.۶ میلیارد دلار از مالکیت تجاری نوکیا کاسته شود و هزاران نفر کار خود را از دست بدهند. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که برنامه‌ای در پیش دارد تا گوشی‌های خود را تا اوایل تیرماه به‌صورت نهایی و بازطراحی شده به بازار عرضه کند. هنوز معلوم نیست که این شرکت برای گوشی‌های ویندوز ۱۰ چه برنامه‌ای در سر دارد؟ ساتیا نادلا (Satya Nadella)، رییس مایکروسافت گفته که این شرکت به ساخت گوشی ادامه می‌دهد. او در مصاحبه‌ای در یک پادکست گفت که این شرکت به دنبال ساخت گوشی‌هایی است که دیگر شبیه گوشی نیستند!

مایکروسافت بیشترین تمرکز خود را روی اپلیکیشن و سرویس‌های خود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS معطوف کرده است. همان‌طور که این شرکت با ساخت سرفیس (Surface)، نشان داد که این شرکت چطور می‌تواند روی تغییر سخت‌افزار مانور بدهد. بسیاری امید دارند که این شرکت آمریکایی، تلفن هوشمندی مثل سرفیس را معرفی کند اما پرواضح است که مایکروسافت در حال حاضر آماده معرفی چنین سخت‌افزاری نیست. احتمالا در محصولا جدید این شرکت شاهد طراحی جدیدی هستیم که پیش از آن در برند دیگری ندیده‌ایم. مثلا ممکن است مایکروسافت تلفنی هوشمندی را معرفی کند تا از شکل یک گوشی به یک لپ‌تاپ تبدیل شود.

بسیاری باور دارند که با حضور رقبای زیاد در زمینه ساخت تلفن‌های هوشمند، مایکروسافت راه سختی را در پیش دارد. شاید تحول طراحی در محصولات آینده این شرکت باعث شود تا این شرکت آمریکایی بتواند در این زمینه، موفق‌تر از قبل عمل کند.

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه