[شایعه] گلکسی S8 و S8 Plus فیلم‌های ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کنند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به روال همیشه پیش از معرفی گوشی‌هایی پر سروصدایی مثل گلکسی S8 و S8 Plus سامسونگ این روزها هم بخش زیادی از اخبار و شایعات به امکانات و ویژگی‌های  این گوشی‌ها اختصاص دارد که البته برای مشتریان سامسونگ بسیار هم هیجان‌انگیز است.

طبق جدیدترین شایعه‌هایی که به گوش ما رسیده، دوربین گوشی‌های پرچم‌دار بعدی سامسونگ این توانایی را خواهند داشت که فیلم‌های اسلوموشن با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند؛ یعنی شبیه به همان کاری که سونی با سنسور Motion Eye در گوشی‌های جدید اکسپریا XZs و اکسپریت Xperia XZ Premium انجام داد. با وجود این، به نظر نمی‌رسد سامسونگ به فکر استفاده‌ از سنسور سونی برای دوربین گلکسی S8 باشد، بلکه احتمالاً در جست‌وجوی راه‌حل خودش است.

اما منطقی‌تر این است که فرض کنیم سامسونگ از راه‌حل مشابهی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند ـ‌به احتمال بسیار زیاد سامسونگ در دوربین گلکسی S8 این‌طور عمل کند که بین سنسور دوربین و مداربندی پردازشگر سیگنال عکس یک حافظه‌ی DRAM تعبیه کند. در ضبط فیلم‌های اسلو موشن قوی، سنسور دوربین داده‌های بسیار زیادی را دریافت می‌کند، به همین خاطر استفاده از چنین ماژولی ضروری‌ست و باید جایی قبل از پردازشگر سیگنال عکس (ISP) قرار بگیرد تا بتواند تمام اطلاعات ورودی را ذخیره کند.

جدای از دوربین پشت گوشی، همان منبع خبری این شایعه را هم گفته است که دوربین سلفی گلکسی S8 بهتر شده و مجهز به فوکوس خودکار است. همچنین احتمال دارد کیفیت دوربین ۸ مگاپیکسل باشد اما این تنها دوربینی نیست که جلوی گوشی وجود دارد ـ‌قطعاً یک دوربین ۳.۷ مگاپیکسلی هم برای اسکن عنبیه برای باز کردن قفل گوشی وجود خواهد داشت.

البته با این شایعه‌ها فقط می‌توانیم نوک کوه یخ را ببینیم: هزاران خبر دیگر درباره‌ی گلکسی S8 و S8 Plus به بیرون درز کرده است. اما تا روز ۲۹ مارس که از این دو گوشی رونمایی می‌شود، برای آشنا شدن با جزیئات بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ ناچاریم به همین شایعه‌ها کفایت کنیم.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آرش

    نمیتونه چون استفاده از حافظه رم اختراع سونی هست و پتنت سونی است. پس صدرصد شایعه است. چون حتی اگر بخواد از پتنت سونی هم استفاده کرده باشه، با توجه به زمان کم برای پیاده سازی از زمان معرفی این اختراع توسط سونی ، به تعبیه اون در گلکسی s8 نمیرسه مگر سونی این سنسور را براش زده باشه که اینهم بعیده چون سونی یک ماه نیست معرفی کرده این دستاورد را.

  2. Avatar پرهام پورجمشید

    کاش اسکرنر اثر انگشت اش جای قبلیش بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه