منتظر هدست‌های واقعیت مجازی جدید برای ویندوز ۱۰ باشید

۶ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در کنفرانس امشب خبردار شدیم که شرکای مایکروسافت مجموعه‌ جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی را برای بهره گرفتن از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی و هولوگرافیک ویندوز ۱۰ معرفی خواهند کرد.

مایکروسافت اعلام کرد قیمت این هدست‌ها از ۲۹۹ دلار آغاز خواهد شد. هدست‌هایی که سنسورهای داخلی و خارجی ردیابی دارند و نیاز به دوربین‌های خارجی و یا سیستم لیزری را مرتفع می‌کنند(سیستم‌هایی که در Oculus Rift و HTC Vive به کار رفته بود).

اما شرکایی که قرار است این هدست‌ها را تولیدکنند شرکت‌هایی چون HP، Dell، Lenovo، Asus و Acer هستند.

تقریبا چیزهای زیادی درباره این هدست‌ها نمی‌دانیم، این هدست‌ها با هولولنزهای مایکروسافت کاملا متفاوت و مجزا هستند.

در میان شرکت‌هایی که مایکروسافت آن‌ها را به عنوان شرکای خود در ساخت هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرده است به نام‌های متفاوتی برمی‌خوریم. در این میان شرکت‌هایی داریم مثل Acer که در حال حاضر خودشان هم در حال کار بر روی هدست‌های واقعیت مجازی هستند. Acer همراه با Starbreeze بر روی ساخت یک هدست رده‌بالا با نام StarVR کار می‌کند. شرکت Asus هم در نمایشگاه Computex از هدست خود رونمایی کرد.

تولیدکننده‌های دیگری هم مثل HP و Dell در این لیست هستند که تا به حال پا به این میدان نگذاشته‌اند اما اینکه بتوانند چه نوع هدست‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ بسازند برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

منبع: The Verge

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رامین

    تکنولوژی هدست vr خیلی کند داره پیش میره . شده مثل موبایل که از ۱۱۰۰ نوکیا راه افتاد و یه قرن طول کشید تا به گوشی های الان و اندروید رسید . حالا اینم کلی باهاش کلنجار میرن تا آخرشم کلا سیستمشو عوض میکنن یه چیز دیگه میارن وسط که هیچ ربطی به قبلیا نداره . در کل تا بخواد به جاهای خوبش برسه و با این کندی ای که پیش میره ۱۰ سال دیگه طول میکشه تا یه چیز کاربردی ساخته بشه. ما هم فعلا مجبوریم با همین عینکای رنگ و وارنگِ الان سر کنیم و چش و چالمون رو به باد بدیم 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه