شرکت‌های کم‌فروش اینترنت مشخص شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از ظهر روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لیستی از شرکت‌های کم‌فروش اینترنت منتشر کرد. این لیست حاوی اسامی شرکت‌هایی است که مردم در حوزه اینترنت از آن‌‎ها بیشترین شکایات را داشته‌اند. انتشار این لیست در پی سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داد.

به گزارش ایسنا، آذری جهرمی پیش از این در یک سخنرانی گفته بود: «مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است و هیچ ترسی هم از هیچکسی نداشته باشید و ملاحظه‌ای نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم.»

این سخنان جهرمی باعث شد در پایان روز شنبه رگولاتوری دست به انتشار اسامی وعده داده شده بزند. براساس آنچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده حدود ۳/۹ درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸/۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

در ادامه می‌توانید آمار منتشر شده از شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت همراه و ثابت را در سال ۱۳۹۵ ببینید.

گفتنی است سرپرست رگولاتوری از ارایه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی هم خبر داده است.


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مدیر شبکه

    البته این تنها آمار شکایت ارسالی از سمت کاربران هست. و مقداریش هم مربوط به کم سطحی دانش کاربران هست. به طور مثال شخصی بدون اطلاع از اینکه ویندوز ۱۰ به صورت خودکار و بدون آگاهی ایشان مشغول تبادل عظیمی از حجم داده هست میاد و شکایت می کنه. یا وقتی شخصی در گوشی خودش هزاران برنامه نصب کرده و بدون اطلاع ایشان مدام در حال دانلود و ارسال اطلاعات هستند. یا وقتی شخصی در هزاران کانال تلگرامی عضو هست و گزینه عدم دانلود خودکار ویدئو و تصاویر رو غیر فعال ننموده است. یا شخصی که اصلا با واژه دیوار آتش آشنا نیست و و و …. همه جوانب علمی و تئوری مسئله رو هر گاه در نظر گرفتید آن موقع هست که به صورت علمی می توانید در مورد کم فروشی به شرکتی افترا وارد بفرمایید. درود.

    1. Avatar محمد

      آقای مدیر !!!
      قسمتی هست به نام ریز کار کارد وقتی توی اون قسمت میری میبینی توی ۱ ساعت شما ۱ گیگ مصرف کردی ولی اندازه ی ۱.۵ گیگ و ۲ گیگ از حساب شما کم شده این یعنی کم فروشی ربطی به ویندوز ۱۰ و … هم نداره

    2. Avatar محمد جواد

      همچین کاربرایی توی تمامی شرکت های ارائه دهنده اینترنت هستند . میشه گفت مجموع شکایت های واقعی با در نظر گرفتن کاربرانی که شما گفتین باید کمتر بشه ولی نمیشه گفت شرکت خاصی که رتبه اش از لحاظ بد بودن کیفیت اول شده به خاطر همچین کاربرایی اینجوری شده

  2. Avatar Sheida

    شکایت صِرف که اهمیت نداره!
    نتایج بررسی شکایات رو اعلام کنن وزیر محترم!!!!
    اذهان عمومی رو منحرف میکنن به این شکل از وظیفه اصلی شون که نظارت و بازرسی هست.
    ۱. شکایات مردم
    ۲. بررسی شکایت
    ۳. تأیید یا عدم تأیید تخلف
    ۴. در صورت عدم تأیید تبرئه میشن/ در صورت تأیید اخطار و جریمه و مجازات و احقاق حق مشتریان
    ۵. در صورت تکرار مشاهده تخلف:جریمه و مجازات و احقاق حق مشتریان و در نهایت رسانه ای شدن!!!!!!!!

    انتظار من این نبود واقعاً اونم از یک وزیر جوان

  3. Avatar محمد مهدی

    تو کشور های اروپایی همه از گرانفروشی شکایت میکنند تو ایران از کم فروشی .
    پناه بر خدا.

    1. Avatar علی

      فکر میکنم با مفهوم کم فروشی آشنا نیستین!!!

    2. Avatar سجاد

      کم فروشی یعنی این که با توجه به مقدار پولی که پرداخت میکیند خدمات و تسحیلات کمتری دریافت کنید

  4. Avatar آلبر

    پس اینکه مسوولین قبلی اصرار داشتند که کم فروشی اینترنت نداریم چی؟
    براستی تا زمانیکه شرکت های بزرگی مثل مخابرات، مبین نت، پارس آنلاین و… دارن کم فروشی می کنن چه توقعی از بقال و میوه فروش و قصاب محلمون داشته باشیم؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه