شرکت فنلاندی با سیستم‌عامل موبایل Sailfish بازگشته

۸ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رویای ساخت یک سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند هرگز آنچنان که باید و شاید محقق نشد و مورد اقبال عمومی قرار نگرفت. قرار بود سیستم‌های عاملی چون Firefox OS, Ubuntu Touch و Sailfish OS به کاربران امکاناتی فراتر از اندروید و iOS بدهند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. حتی براساس آخرین اخبار تسلط سیستم‌های اندروید و iOS بر بازار بیش از پیش شده و در حال رشد است.

اما شرکت فنلاندی Jolla که سیستم‌عامل Sailfish را طراحی کرده دست از تلاش نکشیده است. این شرکت گوشی هوشمندی به بازار معرفی کرد که با وجود طراحی خلاقانه‌اش مورد اقبال قرار نگرفت و برای یک تبلت به دنبال سرمایه‌گذاری جمعی بود اما آن طرح هم سرانجامی نداشت به جز شکست از پی شکست. با تمام این تلاش‌ها، شکست‌ها و افت و خیزها به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز از کسب و کار گوشی‌های هوشمند ناامید نیست و در این روزها از گوشی Jolla C رونمایی کرده.

احتمالا Jolla تا امروز پی برده که گوشی‌ها و سیستم‌عامل Sailfish آنها برای همه افراد جذاب نیستند اما با این حال این گوشی ها طرفداران خاص خودشان را دارند که می‌توانند با مبلغ ۱۷۰ یورو به انجمن Sailfish بپیوندند و از جلسات پشتیبانی، دعوت‌نامه برای رویدادهای مختلف و یک دستگاه گوشی جدید Jolla C بهره‌مند شوند. ظاهرا از این گوشی جدید صرفا هزار دستگاه تولید شده و به این ترتیب آن را به یکی از اختصاصی‌ترین گوشی‌هایی تبدیل کرده که تا به حال دیده‌ایم.

این گوشی یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن نسبتا پایین ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و یک تراشه چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون ۲۱۲ دارد. دوربین های ۸ و ۲ مگاپیکسلی پشت و جلو و حافظه‌داخلی قابل افزایش ۱۶ گیگابایتی و یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

اگر فکر می‌کنید این گوشی‌های نه چندان محبوب با سخت‌افزار به نسبت قدیمی برای فروش به مشکل برخواهند خورد باید بدانید که این ۱۰۰۰ دستگاه به همراه جایگاه در انجمن مخصوص دارندگان این گوشی تا همین حالا فروخته شده‌اند. باید دید این شرکت فنلاندی برای آینده چه برنامه‌ای دارد. آیا با کوچک نگه داشتن بازار هدف و پیشنهادهای جذاب برای مخاطبین خاص به حیات خود ادامه خواهد داد یا طرح دیگری در سر دارد؟

‌‌

منبع: Phonearena

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سامانه پیام کوتاه

    فک نکنم بتونه رو دست ios بزنه
    اندرویید که اومد خیلی ها جذبش شدن اما ios دیگه بچه بازی نداره توش
    یه سیستم عامل جدی هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه