شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. Avatar سهیل خسروآبادی

    با سلام یک سوال اصلا نباید این دو باهم مقایسه شن الان نوت هشت تازه شاید بتواند با ایفون۷پلاس مقابله کنه.نوت هشت گوشه خیلی خوبی است من نمیگم بده فقت میگم اصلا نمیشه با آیفون ده برابری کنه. الان دوربین هایشان رو مقایسه کنید دوربین ایفون ایکس بهتر خیلی چیزهای دیگه ی ایفون ایکس بهتر ولی الان پیام طولانی میشه نمیشه گفت نوت هشت فقت از لحاظ قیمتی بهتر است.

  2. Avatar keihangreat

    با سلام
    اول درباره قلم بگم خیلی ها تو نوت۸ کم اوردن قلمو انداختن جلو من خودم نوت داشتم قلم ۲ روز برات قشنگه بعد۲ روز نگاش نمیکنی بعد یا میشکونیش یا گمش می کنی
    خیلی ها هم فکر میکنن ئردازش قویی تر یعنی زود تر باز شدن برنامه ها نه اقا جامن بعد بگم رم بالا فقط برای این خوبه که میتونیحدود ۳۴ برنامه باز کنی و اولین برنامه ایی که باز کرده بودی مثال بازی که استوئ زدی رو میتونی دوباره شروع کنی ولی تو رم ئایین دوباره بازی باز می شه ولی کسی که ۳۴ برنامه یا اصلا بیشتر از۱۲ برنامه باز نمیکنه
    در کل بگم اگر نوت گرفتی ازت ۲ سال اندروید یا…ئشتیبانی میشه بعد اصلا به گوشیت نگاه نمی کنن ولی اگر ایفون ۱۰ رو خریدی بدون که چند سال ائل از گوشیت ئشتیبانی می کنه اینم بگم مثل ایفون۵ که تا ios11 هم ائل هم ازش ئشتیبانی کرده!!!!

    1. Avatar حمید

      همین که به جای پ همه را ئ تایپ کردی معلومه آیفون جونت حتی توی فارسی نوشتن هم همراهیت نکرده.
      قلم نوت بهترین قلم در تلفنهای همراه هست و برای افراد زیادی کاربرد روزمره داره. به این راحتی هم نمی شکنه. مگر اینکه به زور متوسل بشی. حالا شما اگه میشکنی یا گم میکنی دلیل بر به درد نخور بودن اون نیست.
      اصلاً چند وظیفگی توی آیفون به طور کامل تعریف نشده و هنوز هم نمی تونی دوتا برنامه را تو آیفون کنار هم اجرا کنی. اینم از مزایای رم بالا
      قبول دارم پشتیبانی طولانی مدت مزیت خیلی خوبیه ولی کسانی که پرچمدار می خرن معمولاً هر سال یا دو سال یکبار عوضش میکنن….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه