شما بگویید؛ سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو

هفته‌ی گذشته اپل و مایکروسافت از آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ی رایانه‌های شخصی قابل‌حمل یا همان لپتاپ‌ها رونمایی کردند. ما هم مطلب «شما بگویید» این هفته را فرصت مناسبی یافتیم تا علاوه بر مقایسه کردن مشخصات و ویژگی‌های مدل‌های ۲۰۱۶ سرفیس بوک (Surface Book) و مک‌بوک پرو (MacBook Pro)، از شما بخواهیم نظر خود را در مورد آن‌ها با ما در میان بگذارید. در نگاه کلی هر دوی این گجت‌ها مشخصات فنی مشابهی دارند. تفاوت اصلی در نحوه‌ی استفاده کردن آن‌ها از ورودی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی است. مایکروسافت همچنان بر استفاده از صفحه‌نمایش لمسی و قلم تمرکز دارد ولی اپل تنها به اضافه کردن یک نوار لمسی (Touch Bar) در بالای کیبورد قناعت کرده. البته شاید نوار لمسی مک‌بوک پرو به ظاهر تغییر کوچکی باشد، ولی احتمالا در بهبود دادن شیوه‌ی تعامل کاربر با آن بسیار مهم خواهد بود. شما رویکرد کدام‌یک را می‌پسندید: سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟ پیش از پاسخ دادن به این سؤال بیایید ابتدا با هم نگاهی دقیق‌تر به این دو محصول بیندازیم.

مشخصات فنی

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و سرفیس بوک، همگی از پردازنده‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 اینتل استفاده می‌کنند. بنابراین در زمینه‌ی سرعت پردازش هیچ‌کدام برتری ویژه‌ای نسبت به دیگری نخواهند داشت. مدل‌های قوی‌تر سرفیس بوک (مجهز به Performance Base) علاوه بر پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD می‌توانند از پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GTX 965M موجود در بخش کیبورد هم برای پردازش‌های گرافیکی سنگین‌تر استفاده کنند. در سوی مقابل مدل ۱۳ اینچ مک‌بوک پرو تنها به پردازنده‌ی اینتل Iris مجهز است، ولی مدل ۱۵ اینچ با پردازنده‌ی گرافیکی رادئون پرو با اختلاف کمی بالاتر از سرفیس بوک قرار می‌گیرد.

سرفیس بوک مک‌بوک پرو
پردازنده نسل ششم اینتل Core i5 و Core i7 نسل ششم اینتل Core i5 و Core i7
اندازه صفحه‌نمایش ۱۳.۵ اینچ ۱۳.۳ و ۱۵.۴ اینچ
رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل

۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (۱۳.۳ اینچ)

۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل (۱۵.۴ اینچ)

کارت گرافیک اینتل HD + انویدیا GTX 965M اینتل Iris + رادئون پرو ۴۵۰ یا ۴۵۵
تاچ صفحه‌نمایش تاچ قابل جدا شدن نوار لمسی + حسگر اثر انگشت تاچ آیدی
پورت‌های USB ۲ پورت USB 3.0 Type-A

۴ پورت تاندربولت USB-C

(۲ پورت در مدل ۱۳ اینچ بدون نوار لمسی)

عمر باتری (طبق ادعای تولیدکننده) ۱۲ تا ۱۶ ساعت ۱۰ ساعت
ضخامت ۲۲.۸۶ میلی‌متر ۱۵.۲۴ میلی‌متر
وزن ۱.۴۹ تا ۱.۶۳ کیلوگرم

۱.۳۶ کیلوگرم (۱۳ اینچ)

۱.۸۱ کیلوگرم (۱۵ اینچ)

در زمینه‌ی دقت و رزولوشن صفحه‌نمایش، سرفیس بوک برنده‌ی بازی است. سرفیس بوک مایکروسافت به یک صفحه‌نمایش ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل مجهز است. در سوی مقابل اپل در مدل کوچک‌تر مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچی به رزولوشن ۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و در مدل بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش ۱۵.۴ اینچی به رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل بسنده کرده است.

اتصالات

اپل همواره در زمینه‌ی حذف پورت‌های قدیمی و جا انداختن پورت‌های جدید نقش مهمی بازی کرده است. در مک‌بوک پرو جدید هم اپل با جایگزین کردن کامل پورت USB Type-A با پورت‌های تاندربولت ۳ که از کانکتور جدید USB Type-C استفاده می‌کنند روحیه‌ی آینده‌نگرانه‌ی خود را نشان داده. مدل‌های ۱۳ اینچی به دو پورت USB-C و مدل‌های ۱۵ اینچی به چهار عدد از آن‌ها مجهز هستند. از تمام این پورت‌ها می‌توانید برای شارژ کردن مک‌بوک پرو استفاده کنید. همچنین این پورت‌ها از استانداردهای DisplayPort، HDMI، VGA و انتقال اطلاعات با سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. البته مک‌بوک پرو بر خلاف آیفون همچنان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم دارد ولی دیگر خبری از شیار کارت‌خوان نیست. در سوی مقابل مایکروسافت در سرفیس بوک جدید روحیه‌ی محافظه‌کارانه‌تری داشته است. روی سرفیس بوک ۲۰۱۶ مجموعه‌ی آشناتری از خروجی‌ها و اتصالات را می‌بینیم که شامل دو پورت USB 3.0 سایز کامل (Type-A)، شیار کارت‌خوان SD، پورت Mini DisplayPort و جک هدفون است.

مک‌بوک پرو یا سرفیس بوک

عمر باتری

ظاهرا امسال مایکروسافت موفق شده اپل را در زمینه‌ی عمر باتری پشت سر بگذارد. مایکروسافت ادعا می‌کند که باتری سرفیس بوک جدید با هر بار شارژ کامل می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت دوام بیاورد. در سوی مقابل اپل می‌گوید مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در هر بار شارژ تا ۱۰ ساعت امکان کار مداوم را فراهم می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این اعداد تا زمانی که نتایج تست‌های عملی مشخص نشده باشد تنها روی کاغذ اعتبار خواهند داشت.

سرفیس بوک

قابلیت‌های خاص

در حالی که سیستم‌عامل و محصولات مایکروسافت برای مدت نسبتا زیادی است که از صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی و استفاده می‌کنند، اپل همچنان فاصله‌ی خود را با این حوزه حفظ کرده است. نوار لمسی بالای کیبورد مک‌بوک پرو قطعا نمی‌تواند افرادی را که یک صفحه‌نمایش لمسی کامل می‌خواهند راضی کند ولی در نوع خود ابتکار جالبی است که انعطاف‌پذیری بیشتری را برای برنامه‌نویسان و امکان شخصی‌سازی بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد آورد.

مک‌بوک پرو

مایکروسافت قابلیت ویژه‌ی جدیدی را به سرفیس بوک ۲۰۱۶ اضافه نکرده. البته سرفیس بوک از ابزار جدید مایکروسافت یعنی Surface Dial پشتیبانی می‌کند. Surface Dial امکان کنترل راحت تنظیمات و ابزارهای مختلف را در اپلیکیشن‌هایی که با آن سازگار هستند فراهم می‌کند. اما مهم‌ترین قابلیت خاص سرفیس بوک (که البته جدید نیست) امکان جدا کردن صفحه‌نمایش آن از بخش کیبورد است. در واقع سرفیس بوک می‌تواند علاوه بر لپتاپ در نقش یک تبلت بسیار قدرتمند هم ظاهر شود. چیزی که مک‌بوک پرو حتی خواب آن را هم نمی‌تواند ببیند.

سرفیس بوک

اپل همچنین مک‌بوک پرو جدید خود را به حسگر اثر انگشت تاچ‌آیدی نسل دوم هم مجهز کرده. در سوی مقابل سرفیس بوک از چنین قابلیتی بی‌بهره است. در سرفیس بوک می‌توانید از تشخیص چهره‌ی مبتنی بر قابلیت Windows Hello برای ورود به سیستم استفاده کنید؛ البته تنها در صورتی که مدل گران‌تر و قوی‌تر Performance Base را در اختیار داشته باشید.

قیمت

برای ساده‌تر شدن کار، باید مقایسه در زمینه‌ی قیمت را در دو سر طیف یعنی ارزان‌ترین مدل‌ها و گران‌ترین مدل‌ها انجام دهیم. ارزان‌ترین مدل مک‌بوک پرو با قیمت ۱۴۹۹ دلار، یک مدل ۱۳ اینچی است که نوار لمسی را هم ندارد. برای در اختیار داشتن نوار لمسی حداقل باید ۱۷۹۹ دلار بپردازید تا مدل ۱۳ اینچی مجهز به پردازنده‌ی ۲.۹ گیگاهرتزی Core i5، هشت گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی گرافیکی اینتل آیریس را دریافت کنید. در سوی مقابل قیمت سرفیس بوک از مبلغ پایین‌تر ۱۳۴۹ دلار آغاز می‌شود. این مدل به یک پردازنده‌ی Core i5، هشت گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD مجهز خواهد بود.

در سمت بالای طیف، می‌توانیم مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را با سرفیس بوک Performance Base مقایسه کنیم که هر دو قیمت مشابه ۲۳۹۹ دلار را دارند. این مک‌بوک پرو به یک پردازنده‌ی Core i7، شانزده گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و یک کارت گرافیک رادئون پرو ۴۵۰ با ۲ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی مجهز خواهد بود. سرفیس بوک Performance Base هم از پردازنده‌ی مشابه Core i7، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و کارت گرافیک Nvidia GTX 965M استفاده می‌کند ولی تنها به هشت گیگابایت رم مجهز است. می‌توان این گونه جمع‌بندی کرد که با قیمتی یکسان، مایکروسافت یک صفحه‌نمایش لمسی کامل با امکان جدا شدن و استفاده به صورت یک تبلت را به شما می‌دهد، در حالی که اپل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و مقدار رم بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

هم مک‌بوک پرو‌ و هم سرفیس بوک جدید محصولاتی بسیار خوب هستند. اپل و مایکروسافت در لپتاپ‌های امسال خود سخت‌افزار نسبتا مشابهی را ارائه کرده‌اند و همان‌طور که در ابتدای بحث هم گفتیم اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در نحوه‌ی استفاده از ورودی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی است. البته مک‌بوک پرو نسبت به نسل‌های قبلی خود تغییرات وسیع‌تر و جدی‌تری نظیر اضافه شده نوار لمسی و استفاده از پورت‌های جدید USB-C را داشته است. در حالی که به نظر می‌رسد مایکروسافت ایجاد تغییرات جدی‌تر را به زمان معرفی نسل بعدی سرفیس بوک‌ها محول کرده.

سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو

در نهایت به نظر می‌رسد این دو گجت بیش از این که از هم بهتر یا بدتر باشند با هم متفاوت هستند. مایکروسافت به تمرکز خود روی صفحه‌نمایش لمسی و استفاده از قلم ادامه می‌دهد و با معرفی Microsoft Dial شیوه‌های جدیدی را برای کنترل ورودی‌ها مهیا کرده. اپل هم با اضافه کردن نوار لمسی، امکان پدید آمدن شیوه‌های تعاملی بسیار متنوعی را به کاربران مک داده است. طبیعتا انتخاب یک فرد از بین این دو محصول تا حد زیادی به این بستگی دارد که پیش از این در چه اکوسیستمی بوده است. با این حال هر کدام از دو شرکت تلاش دارند با ارائه کردن قابلیت‌های جدید مشتریان رقیب را به مهاجرت به اکوسیستم خود ترغیب کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما قابلیت‌های کدام محصول کاربردی‌تر است؟ کدام یک نسبت به نسل قبل بهبود بیشتری داشته؟ هر کدام به درد چه افرادی می‌خورد؟ اساسا شما رویکرد کدام شرکت را بیشتر می‌پسندید؟ در نهایت اگر بخواهید بین این دو محصول یکی را با دلیل انتخاب کنید، دلیل شما چیست و کدام را ترجیح خواهید داد: سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۵ دیدگاه
  1. محمد

    از نظر من مایکروسافت جذاب تر و جالب تر هستش

  2. مهدیار

    با این حال که هردوشون به صرفه نیستن ولی من سرفیس بوک رو در کل بیشتر می پسندم…در همین ابتدا بهتون پیشنهاد میکنم که برید مقاله کریس تیلور روزنامه نگار کهنه کاره Mashable رو بخونید. واقعا به نظر منم خلاقیت تو شرکت اپل از بین رفته. اینکه بیای نوار بالایی کیبورد (همراه با باتن Esc!!!) رو برداری و جاش یه تاچ بار بذاری واقعا قشنگه!؟ به قول کریس تیلور کیبورد ایموجی اسم قشنگیه واسش!!! از اون ورم تو کنفرانس معرفی آیفون از دنیای بی سیم میگفتن در حالی جک ۳.۵ میلی متری رو هنوز رو مک بوک پرو جدید میبینیم! این نشان دهنده معلوم نبودن هدف یه شرکته که فقط میخواد با ایجاد ویژگی های خلاقانه زوری روی دیوایساش اونارو بفروشه. ویژگی های خوب مک بوک پرو بره میگرده به طراحی ناب اپل و قابلیت اپل پی روی تاچ بار که واقعا جذاب بودن اما واقعا اپل بعد از استیو جابز خیلی فرق کرده. از اون مایکروسافت تو سرفیس بوک خیلی محافظ کارانه عمل کرده بود اما surface dial واقعا خیلی بدرد بخوره و کاربردیه که به قول پانوس پانای واقعا هنگام کار باهاش آدمو تو کار میبره!!! مخصوصا برای طراح ها که خود پانوس پانای هم گفت تو یه دستت قلم سرفیس و تو اون یکی surface dial باشه واقعا کار کردن جذاب میشه برای آدم! اوج خلاقیت کنفرانس مایکروسافت هم بر میگرده به surface studio که واقعا فوق العاده بود…من بیشتر درباره شرکتا نظرم رو گفتم و تو مقایسه مشخصات سخت افزاری به بنچمارک ها بیشتر میشه اعتنا کرد هرچند که همین الانش هم به نظر سرفیس بوک برده !!!..در کل برای جمع بندی به نظر من انتخاب بین بد و بدتره سرفیس بوک بسیار محافظه کار و مک بوک پرو با ویژگی های خلاقانه بدرد نخور. اگه سرفیس بوک قبلی رو دارید فقط برای افزایش مشخصات سخت افزاریتون خوبه که سرفیس بوک جدید رو بخرید که نمی ارزه! اگرم یه سری ویژگی های سطحی رو دوست دارید که به نظر خلاقانه میان مک بوک پرو دقیقا همون لپتاپیه که میشه خرید!

  3. محمد

    شاید نظرات منو زیر چند پست دیگه دیده باشید.
    چون بحث این دوتا داغ هست و من هم هر دوتاشو مدل های قبلیشو از دیجی کالا خریدم فکر میکنم یکی از کسایی باشم که نظرم کاملا با واقعیت همخوانی داره.
    سرفیس ۴ همراه با صفحه کلید و مک بوک پرو ۲۰۱۵ را از همین دیجیکالا خرید کردم.
    پس ۲ نکته داره، اینکه فن چشم و گوش بسته نیستم که تعصب داشته باشم چون هر دو رو خریدم. و نظرم روی تعصب نیست.
    فکر میکنم هر دو مدل جدید که امسال ارائه شدن نسبت به مدل قبلی که من دارمشون به یک میزان پیشرفت کرده باشن پس توی این نتیجه ای که میگیرم قابل تعمیم هست.

    مقایسه سرفیس ۴ همراه با صفحه کلید و مک بوک پرو ۲۰۱۵

    صفحه نمایش: هر دو خیلی عالی و شفاف از تمام زوایا حتی تند، ولی سرفیس کمی اغراق رنگ داره مثل آمولد سامسونگ اما مک بوک طوری عکس هارو نشون میده بعضی وقتها دقیقا حس میکنیم اون منظره رو واقعا داریم نگاه میکنیم (نظر خودم و دوستام اینطوریه). پس میشه گفت برای کار کردن حرفه ای مک بوک بهتره.

    ابعاد: مک بوک بزرگتر و سرفیس کوچکتره. این برای هر دو خوبی و بدیه. سرفیس رو قابل حمل تر میکنه و مک بوک را برای کار طولانی مدت مناسب تر. پس مک بوک برای کار بهتر هست.

    نسب تصویر: سرفیس تقریبا صفحه مربعی هست ۳:۲ و این باعث میشه برای کتاب خوندن مناسب شه و خب عمودی دست بگیریم خیلی دراز نشه. اما مک بوک ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ هستش که چون تبلت نیست نسبت خوبی هست و برای فیلم دیدن هم بهتره. ولی در مجموع به نظرم هیچ کدوم اینجا برتر نیستن چون اون تبلته و این لپ تاپ! بهترین نسبت تصویر برای هر کدوم همینی هست که ساخته شده.

    سیستم عامل: خب ویندوز پر از نرم افزار های رنگارنگ و با کاربردهای مختلفت هست که اکثرا به راحتی هرچه تمام کرک میشن. ولی مک او اس نرم افزار های کمتر و کرک شدن سخت. البته مک او اس تمام نرم افزار های حرفه ای را داره و مشکلی از این جهت نیست اما مثلا یه برنامه نیست راحت زیر نویس را درگ دراپ کنیم و فارسیشو درست کنه. پس اینجا سرفیس برنده میشه چون برای همه کاری یه برنامه ای گیر میاد اما مک بوک نرم افزار های حرفه ای را بیشتر داره.

    عملکرد سیستم عامل: به جرات سرفیس هر دو هفته طوری هنگ میکنه که نه خاموش میشه نه هیچی زوری خاموش که میکنم به بدبختی روشن میشه! و کلا از عملکردش راضی نیستم. بعید هم میدونم سرفیس بوک با سرفیس پرو فرق زیادی بکنه از این جهت چون دقیقا مثل هم دیگه حالت تبلت میگیرن پس سخت افزارشون توی مانیتوره و چیز اضافه تری نداره پس عملکردشون باید مثل هم باشه. اما مک بوک با اینکه باش برنامه نویسی میکنم و پیش میاد که حلقه بی نهایت تشکیل میشه به هیچ عنوان هیچ هنگ و لگی توی سیستم عامل اتفاق نمی افته وای به حالت معمولی که اصلا هنگ که هیچ لگ هم نمیزنه! اما سرفیس توی حالت معمولی هم گاهی لگ میزنه. توی سرعت کار با سیستم عامل خب ویندوز ۱۰ به هیچ عنوان عددی در مقابل روونی و سرعت مک او اس نیست. پس اگر همه جا با یک امتیاز میگفتم سرفیس بهتره یا مک بوک، اینجا به نظرم ۱۰ امتیاز به مک او اس میدم و فقط ۱ امتیاز به ویندوز ۱۰. حقیقتا قابل مقایسه نیستند.

    کیفیت صدا: خب هر دو واقعا کیفیت صدای شفافی دارن ولی مک بوک یکمی بهتر و حدود دو برابر صدای بلند تری داره.

    شارژدهی: مک بوک رو تا ۹ ساعت هم باهاش کار کردم. ولی سرفیس بیشتر از ۵ ساعت نتونستم. البته سرفیس بوک چون باتری بیشتر داره فکر میکنم با مک بوک یکی بشه و شاید حتی بهتر هم باشه. چون سرفیس بوک ندارم دقیق نمیتونم بگم ولی احتمال میدم بهتر عمل کنه.

    کیفیت تاچ پد: توی مک بوک پرو با اینکه مجیک موس اپل را هم خریدم ولی اینقدر تاچ پد عالی هست که به جرات میتونم بگم اگر ۱۰۰۰ ساعت کار کنم ۱ ساعت با موس کار میکنم! حتی مواقعی که با فوتوشاپ کار میکنم. یعنی کار با تاچ پد مک بوک خیلی بهتر و آسون تر از موس هست. البته موس ریزر هم دارم اما اون رو هم وصل نمیکنم اینقدر که تاچ پد عالی هست (مثلا تمام نقاط میشه کلیک چپ و راست زد). سرفیس که به نظرم بی انصافی هست اینجا بخوام مقایسه کنم چون صفحه کلیدش کلا یه کاور بیشتر نیست اما خب تا الان هیچ لپ تاپی ندیدم یک دهم راحتی کار با تاچ پد مک بوک پرو را داشته باشه. دقت کنید بهترین موس های بازار را دارم ولی اینقدر تاچ پد خوب هست که نیاز نمیبینم وصلشون کنم.

    صفحه کلید: خب کیفیت کیبورد مک بوک که گفتن نداره و خیلی خوبه. کیفیت کیبورد سرفیس هم با اینکه یه کاور هست خیلی خوبه. سرفیس بوک ندارم ولی فکر نمیکنم از این نظر چیزی از مک بوک کم داشته باشه. باید مثل هم دیگه باشن.

    ولی برآیند کلی مقایسه رو اینطوری بگم:
    دو گروه داریم: کسی که بیشتر کار با کامپیوترش صرف نرم افزار های خاص برنامه نویسی، افترافکت،فوتوشاپ و… میشه و کمی هم کار های متفرقه. گروه دیگه کسایی هستن که کارشون با کامپیوتر درآمد زایی نیست و تفننی و متغیر با کامپیوتر کار میکنن.

    گروه اول میشن حرفه ای گروه دوم میشن عام.

    برای گروه حرفه ای بدون برو برگد و ثانیه ای تامل و شک و تردید میگم مک بوک پرو ۱۵ اینچ. برای کاستی هایی هم که شاید پیش بیاد با نرم افزار parallels Desktop میتونید یه ویندوز هم به صورت مجازی ساز نصب کنید که خیلی عالی عمل میکنه. برای وقتایی که یه نرم افزار کوچیکی روی مک او اس وجود نداره.
    برای گروه عام: بدون برو برگرد و باز هم بدون ثانیه ای تامل میگم سرفیس بوک. چون هزار جور بازی و نرم افزار قرار هست نصب و کرک شه که برای همشون کلی آموزش روی اینترنت گیر میاد. یعنی اگر برای کلاس رفتید و مک بوک خریدید حتما به اینجا ختم میشه که مک او اس را پاک میکنید و ویندوز نصب میکنید. که البته سرفیس بوک هم باکلاسه پس برای کلاس هم مک بوک نخرید.

    امیدوارم مفید بوده باشه. حقیقتا هرچیزی که گفتم صادقانه بود برگرفته از تجربه شخصی. چون اگر یک نفر را با حرفام گمراه کرده باشم در مقابلش تا ابد مدیونم. پس هرچیزی بود بدون تعصب بود.

    1. امیر

      بهتره سرفیس رو با آیپد مقایسه کنین و سرفیس بوک رو با مک بوک

      1. محمد

        سرفیس پرو دقیقا با سرفیس بوک چه فرقی دارن؟!
        یکی هستن با هم تنها تفاوت اصلی میزان شارژدهی بیشتر سرفیسبوک هست

    2. امیر

      درود بر شما با این کامنت پر بار و پر از جزئیات و تفاصیل
      خسته نباشی
      یا علی

    3. پارسا کرمی

      نتایج شاید درست باشه ، ولی قیاس مع الفارغ حساب میشه ، سرفیس بوک رو باید با مکبوک پرو مقایسه کنند.

      1. محمد

        نه اتفاقا مقایسه درست هست. سرفیس بوک و سرفیس پرو تنها تفاوتشون این هست که صفحه کلید کاور تبدیل شده به یه صفحه کلید فیزیکی که زیرش باتری بیشتری قرار داره. از نظر سخت افزاری فرق خاصی با هم ندارن. خصوصا دقت کنید هر دو بدون صفحه کلید کار میکنن یعنی هرچی هست داخل همون تبلتش هست

  4. محمدرضا

    داشتن قلم و قابلیت جدا شدن و کاربرد بمانند تبلت و نیز راههای گسترده تر ارتباط با سایر گجت ها و نیز ویندوز ده کفه ترازو رو شدیدا به سمت سرفیس برمیگردونه….البته مک بوک هم رقیب قدری هست

  5. محمد

    من سرفیس رو انتخاب میکنم تا علاوه بر امکان استفاده از ویندوز ۱۰ بتونم دستگاهی در اختیار داشته باشم که انعطاف پذیری بالایی داشته باشه. زمانی که برام موبیلیتی مهم بود بتونم یه تبلت داشته باشم و اگه نیاز به یه لپ تاپ داشتم دم دستم باشه….
    نگران اتصال دستگاه های دیگه هم نباشم…

  6. جوادی محب

    من همیشه دوست داشتم یه چیز ظریف و خوشگلی مث اپل داشته باشم هم تو گوشی و هم تو بحث لپ تاپ ! همچین دوست داشتم که کنار لپ تاپم یه تبلت قوی هم داشته باشم . اما همانطور که میدونید مایکروسافت تو این ضمینه خیلی خلاق شده خصوصا در محصولات سرفیس. اونطوری که من متوجه شدم با خرید سرفیس بوک هم میتونم تبلت داشته باشم و هم لپ تاپ ! ضمن اینکه حس میکنم تکنولوژی استفاده شده در سرفیس مث حسگر عنبیه چشم و قلم و سرفیس دایال خیلی جالبن بخاطر همین من انتخابم سرفیس بوک هست. چیزی که اپل در مک بوک استفاده کرده بیشتر به نظرم بدرد کارای تفریحی میخوره . مثلا توی تاچ بار میشه ایموجی فرستاد ! یا آهنگ عقب جلو کرد بصورت لمسی ! خب کار جالبیه ولی فکر نکنم بشه باهاش کارای تخصصی انجام داد . و همانطورم که میدونید بیشتر طرفدارای اپل تو آمریکا کودکان و نوجوانان کم سن و سال هستند . البته شاید تو کشورهای دیگه خصوصا تو کشور ما برعکس باشه .
    موفق باشید

  7. کسری جوانی

    مایکروسافت سیستم عاملی داره که کارایی و قابلیت شخصی سازی بیشتری نسبت به سیستم عامل اپل داره…
    اما از سیستم عامل که بگذریم، دستگاه مایکروسافت خیلی منعطف تره و به کاربر اش آزادی عمل بیشتری میده تا دستگاه اپل…
    شارژدهی بیشتر، صفحه نمایش لمسی و قابلیت اینکه هم لپ تاپ باشه هم تبلت بعلاوه اینکه یه قلم و یه دستگاه جالب داره تا برای طراحی های سه بعدی طراحی شده و سیستم عاملش هم بهینه شده و بهش قابلیت های خوبی اضافه شده میشه گفت به طور واضح یه گام رو به جلو است… یه ایده و اختراع قابل احترام.
    اما از اون طرف دستگاه اپل…
    اپل همیشه پیشتاز ایده های عالی بوده و شرکتی بوده که به این قرن و تکنولوژی اش شکل داده، البته در زمان استیو جابز، و امروزه هم بعد از استیو جابز میخواد خودشو همونجوری که بوده معرفی کنه و به همه بشناسونه… اما به عمل کار برآید و به سخنرانی نیست…
    من نمیدونم گذاشتن یه صفحه نمایش لمسی به اون باریکی چه کار عظیمی رو میخواد برای من کاربر راحت تر کنه و یا چه تجربه ی کم نظیری رو برام خلق کنه و یا حتی چقدر منو وسوسه کنه که بخوامش!
    مک بوک سخت افزارش بهتر شده اما در کل همونیه که قبلا بود. الآن هم یه لپ تاپ ویندوزی دارم و چیزی رواضافه بر اون نداره… اما سرفیس بوک نه! سرفیس بوک هم میتونه تبلت من باشه هم لپ تاپ من… دو دستگاه در یک دستگاه… قلم و یه دستگاه با مزه و جالب… خب اینا باعث میشه که اگر هم پولم رو خرجش نکم، شدیدا بخوام دست کم چند دقیقه با این گجت کار کنم.
    انتخاب “قطعی” و “منطقی” به نظر من با توجه به نیاز های شخص میتونه سرفیس بوک مایکروسافت باشه.

  8. مصطفی

    واقعا آدم چرا باید این همه هزینه صرف خرید دیوایس ویندوزی بکنه؟؟

  9. رضا

    به نظر من سرفیس ترکیبی از آیپد پرو و مک بوکه و این یه نقطه قوت برای سرفیس محسوب میشه.
    هر چند از نظر نمایشگر لمسی و کاربرد قلم از آیپد پرو و از نظر قدرت پردازشی از مک بوک پرو بهتر نیست ولی از نظر من داشتن یه سرفیس کاربردی‌تر از داشتن یه آیپد و یه مک بوکه

  10. علی

    شک نکنید سرفیس. مک‌بوک چه امکاناتی قراره در اختیار ایرانی‌ها قرار بده؟

  11. علی

    سرفیس بوک…

  12. sina

    اولین شما بگوییدی که نمیدونم چی بگم جفت محشرن واقعا نمیشه گفت
    هیچکدوم بهتر نیست مگر علاقه به برند که بشه انتخاب کرد
    واقعن محشرن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه