شما بگویید؛ گلکسی اس ۸ پلاس یا نوت ۸؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8

به احتمال زیاد همه‌ی شما تا الان با دو گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ به اندازه‌ی کافی آشنا شده‌اید. اگر جزو طرفداران سامسونگ و گوشی‌های بزرگ باشید، در حال حاضر این دو گوشی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به خریدن آن‌ها فکر کنید. در «شما بگویید» این هفته قصد داریم نگاهی کوتاه به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی بیندازیم و در نهایت نظر شما را در مورد این که کدام یک را ترجیح می‌دهید بپرسیم.

گلکسی اس ۸ پلاس

گلکسی نوت ۸

علی‌رغم شباهت زیادی که بین این دو گوشی وجود دارد، تغییرات ظریفی که در طراحی گلکسی نوت ۸ داده شده، باعث می‌شود این گوشی نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس حس کاملا متفاوتی داشته باشد. صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ تنها ۰.۱ اینچ از صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ پلاس بزرگ‌تر است، ولی انحنای کمتر لبه‌های اج در این گوشی باعث می‌شود گلکسی نوت ۸ به نظر کاملا بزرگ‌تر برسد.

البته این تغییر طراحی بی‌دلیل نبوده است. سامسونگ انحنای لبه‌های صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ را کمتر کرده تا فضای بیشتری را برای کار با قلم لمسی S Pen در اختیار کاربر قرار دهد. قطعا مهم‌ترین برگ برنده‌ی نوت ۸ در برابر اس ۸ پلاس همین قلم لمسی است. صفحه‌نمایش هر دو گوشی از نظر رزولوشن و کیفیت تصویر برابر هستند ولی حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ حدود ۲۲ درصد بیشتر است.

از نظر سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. در هر دو گوشی از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده می‌کنند، با این تفاوت که گلکسی اس ۸ پلاس به ۴ گیگابایت رم و گلکسی نوت ۸ به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است. قطعا رم بیشتر باعث می‌شود نوت ۸ برای اپلیکیشن‌های سنگین‌تر آینده آماده‌تر باشد، ولی در حال حاضر بعید است تفاوتی در سرعت عملکرد این دو گوشی حس کنید.

تفاوت دیگر این دو گوشی به ظرفیت باتری آن‌ها برمی‌گردد. شاید انتظار داشته باشید گلکسی نوت ۸ باتری بزرگ‌تری داشته باشد، ولی این طور نیست. گلکسی اس ۸ پلاس از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، در حالی که گلکسی نوت ۸ باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. البته احتمالا باتری هر دو گوشی برای بیشتر کاربران می‌تواند یک روز کامل شارژدهی را تضمین کند.

گلکسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8

از رم بیشتر و قلم لمسی S Pen که بگذریم، برتری مهم دیگر گلکسی نوت ۸ بر گلکسی اس ۸ پلاس دوربین دوتایی آن است. دوربین اصلی این دو گوشی هیچ تفاوتی با هم ندارد، ولی قرار گرفتن یک دوربین دوم با لنز تله‌فتو روی گلکسی نوت ۸ باعث شده این گوشی بتواند از ترفندهای جالبی مانند زوم اپتیکال دو برابر و عکاسی پرتره با عمق میدان کم (بوکه) استفاده کند. البته این را هم باید بگوییم که کیفیت دوربین دوم نوت ۸ به خوبی دوربین اصلی نیست و عکس‌های پرتره‌ی آن هم هنوز جای زیادی برای بهتر شدن دارند.

با در نظر گرفتن تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر می‌رسد تفاوت اصلی این دو گوشی به دو مورد برگردد: قلم لمسی S Pen و دوربین دوتایی. برای بسیاری از افراد تنها قلم S Pen هم کافی است که گلکسی نوت ۸ را انتخاب کنند. برای برخی دیگر هم ممکن است دوربین دوتایی به قدری جذاب باشد که حاضر باشند برای آن بیشتر هزینه کنند. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما ۲ گیگابایت رم بیشتر، قلم S Pen و دوربین دوتایی ارزش چیزی در حدود یک میلیون تومان هزینه‌ی بیشتر را دارد؟ یا جزو آن افرادی هستید که ترجیح می‌دهند گلکسی اس ۸ را با قیمت کمتر بخرید و مابقی پول خود را صرف خریدن وسایل جانبی نظیر هدست واقعیت مجازی Gear VR یا سامسونگ Dex کنند؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۱ دیدگاه
  1. Avatar Sepas

    گوشی فقط سونی ایکس پرمیوم بقیه سیاسته دنبال پول مفت مردمند با گوشیای پفک نمکیشون

  2. Avatar مصطفی مهدوی

    بعضا گفته میشود این دو گوشی شبیه همند و به خاطر قیمت کمتر، اس ۸ پلاس بهترست
    درسته که شباهتهایی بین این دو وجود داره اما وجه تمایز اونها طوری نیست که نادیده گرفته بشه

    اولا پیش کشیدن بحث قیمت یه جور توجیه است
    کاملا واضحه که گوشی بالای سه میلیون گرونه و به اس ۸ پلاس نمیشه گفت گوشی ارزون

    منطقی اینه که هرکس به حسب نیاز و سلیقه اش گوشی بخره
    در این صورت ممکنه یکی پولش رو هم داشته باشه اما اس ۸ پلاس بخره
    اما یکی دیگه با پس انداز کردن نوت ۸ بخره

    در هر صورت خرید گوشی برای پز دادن و تجملات اصلا معقول نیست حالا با هر قیمتی

    خب دوربین نوت ۸ برتری هایی نسبت به اس ۸ پلاس داره که برای کسی که بخواد از عکاسی موبایل استفاده کنه مهمه
    رم بیشتر نوت ۸ باعث میشه اجرای همزمان برنامه ها بهتر باشه و برای کسانی که از گوشی تقریبا مثل یک لپ تاپ در ابعاد کوچک کار میکشند خیلی موثره
    درسته که روی کاغذ پردازنده هاشون یکیه اما در عمل برتری نوت ۸ محسوسه
    قلم نوت ۸ که یک ویژگی منحصر به فرده و قطعا برای کاربرانی که از این قلم استفاده میکنند هرگز نه اس ۸ نه هیچ گوشی دیگری (البته فعلا) جایگزین مناسبی نیست

    البته شاید این موارد تفاوت اندک باشه اما هرکدومش برای کاربری که اون رو بخواد قطعا مهمه و حتی ممکنه براش ارزش هزینه کردن بیش از اختلاف فعلی رو هم داشته باشه
    با این حال نمیشه گفت اس ۸ پلاس گوشیه بدی است
    اس ۸ پلاس یک گوشی خوبه و نوت ۸ گوشی خوب تر
    اما لزومی نداره آدم همیشه دنبال خوب تر باشه اگه نیازش با گوشی خوب رفع میشه

  3. cp.mahdi cp.mahdi

    این دفعه در حالیکه هیچکدوم رو از نزدیک ندیدم(!) نظری ندارم.
    بخش شما بگویید خیلی کم تنوع شده. هر هفته بین دو تا گوشی که جدید اومدن یه مقایسه میکنید و میگید “شما بگویید”. این همه موضوع هست ولی چرا فقط گوشی؟
    در کل بازم دمتون گرم که زحمت میکشید.

  4. Avatar KIAN

    +Galaxy S8

  5. Avatar Ibod

    اگر انتخاب آزاد باشه خب من آیفونx روانتخاب. میکنم ولی بین این دو S8 پلاسه به چند دلیل اول قیمت. تفاوت قیمت این دو چشمگیر و قابل فکره چون می‌شه با اون خیلی کار ها کرد مثلاً خرید چند بازی دومین اندازه و خوش دستیه . هردو گوشی بزرگ هستند ولی S8 گوشی خوش دستریه . هرچند برتری های Note مانند دوربین وقلم وپردازشگر قابل تامله ولی برای اکثر مردم که فقط با گوشی تلگرام واینستاگرام چک میکنند کاربردی نداره. البته این موضوع کاملاً به سلیقه و استفاده ی کاربر برمی‌گرده. ولی باز هم پیشنهاد من iPhone X .باتشکر .

  6. Avatar Hossein Gaming

    سامسونگ با معرفی Note 8 همه را شگفت زده کرد
    با اون سخت افزار هر کاری می شد کرد
    ولی +s8 که در خیلی جهات با نوت ۸ برابره از نظر قیمت خیلی بیشتر می ارزه
    با ۴ میلیون خیلی کارهای دیگه می شه کرد
    میشه Gtx 1080ti خرید
    یا یه ps4 pro با گلگسی اس ۸ خرید
    ولی نوت ۸ بهترینه

  7. Avatar امیرحسین حسین زاده

    نوت ۸ به مراتب گزینه ی عاقلانه تری هست چون با این سخت افزاری که داره راحت تا سال ۲۰۲۰ میشه بهش اعتماد کرد و تمام وظایفش رو به نحو احسن انجام بده.

    1. Avatar امیر

      کاملن مخالفم.
      من خودم الان نوت ۵ دارم و قبلش هم نوت ۳ داشتم.
      واقعیت اینه که سامسونگ نسخه جدید رسمی نرم افزار را فقط برای ۲ سال برای گوشیهای پرچمدارش ارایه میکنه و دوم چیزهایی مثل باتری همان حداکثر ۲ سال کارایی مناسب داره.
      و شرکتهای گوشی ساز حتمن هر سال یا هر دو سال امکانات و جذابیت جدیدی ایجاد میکنند که مردم گوشی بخرند ازشون

  8. Avatar Yas

    سلام
    ۱.گلکسی s8 plus = زیبا. خوش دست.باتری بهتر. همه چیز تمام یه جنگجوی تمام عیار

    ۲. Note 8 = از لحاظ زیبایی به s8 plus نمیرسه چون بزرگتر شده به خاطر همینم گردی گوشه ها کمتر شده و یجورای خوش دست نیست ولی دو دوربین شده که الان از این لحاظ می تونه با ایفون رقیب اصلی خودش تو عکاسی رقابت کنه. مثل زوم اپتیکال دو برابر و عکاسی پرتره با عمق میدان کم (بوکه). یه برتری دیگش نسبت به s8 قلمشه که بسیار بهتر از قبل شده.
    ولی = به نظر من s8 گوشیه کاملیه. از لحاظ نداشتن قلم میتونم بگم من خیلیارو دیدم که note 5 یا سری note رو داشتن ولی اصلاً از قلمش استفاده نکردن شاید خیلی خیلی کم باشن کسانی که از قلمش استفاده کنن.
    سری note سامسونگ یه سری خاصی هستن به خاطر قلمی که دارن. فکر نمی کنم طرفداری سری s به خاطر اضافه شدن یه دوربین دیگه نظرشون عوض بشه و سری note رو انتخاب کنن. چون همه میدونن گوشی بعدی سامسونگ یعنی s9 هم دو دوربینه خواهد بود
    من خودم s8 plus رو انتخاب میکنم. چون باتری بهتری داره خوش دستتره و قیمتش عالییییه.

  9. Avatar Amir.A.m

    SAMSUNG Galaxy Note8

  10. Avatar یوسف76

    اگه قلم برای شخصی اولویت داشته باشه صد در صد نوت ۸ اما اگر شخصی بخواد بین این دو گوشی یکی رو انتخاب کنه و قلم براش قابلیت محسوب نشه به نظر من خرید اس۸پلاس معقولانه هست به خاطر اینکه کماکان امکانات نوت ۸ رو داره دوربین خوبی داره قیمت کمتر و باتری بیشتر

  11. Avatar ///mahdispd

    قطعا نوت ۸ باتوجه به اینکه هردوگوشی بالارده هستند و انتظار بیشتری از آنها داریم٬همان بهتر ک نوت ۸بخریم تا ب همه نیازها و انتظارات ما از یک گوشی بالارده رو پاسخ بده

  12. Avatar مهدی

    من دو هفته ای میشه نوت ۸ دارم و ازش راضی ام فوق العاده است و به خاطر S pen به اس ۸ پلاس ترجیح میدم اما یه عیب بزرگ که داره در مقابل S8+ باتریش و همچنین بازده‌ش خیلی ضعیف‌تره S8+ باتری بسیار قدرتمندتر و با دوام تری داره با این حال باید بگم در مقایسه با S8+ اینطوریه و حتی خود s8 باتری خیلی ضعیفی داره و نوت ۸ به طور کلی شارژدهی خوبی داره.

    از نظر زیبایی هردوشون خیلی زیبا هستن و به نظر من note 8 برای آقایون مناسبتر و زیباتر باشه. فکر نکنید چون مستطیلی تر شده زشت شده، به هیچ عنوان! ؛ وقتی هردو رو بگیرید دستتون میبینید که نوت ۸ فوق العاده زیبا است.

    درمورد دوربین دوگانه هم بهتون بگم که تنها خاصیت «بوکه» داره که حالا تو گوشی زده «فوکوس زنده»؛ عکس wide ای هم که تو این ویژگی میگیره همراه با عکس اصلیه یعنی نمیتونی از همون اول دوربین ها رو عوض کنی باید عکس بگیری بعد جداش رو دوباره ذخیره کنی. تا الآن من ویژگی دیگه ای ندیدم. به نظرم از نظر نرم‌افزاری دوربین دوگانه خیلی جای کار داره.

    1. Avatar Zahra

      دوست عزیز s8 plus از نظر شارژ دهی بهتر از نوت هست بهتره بیش تر مطالعه کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه