شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. محمد

    با سلام
    ببینید در این زمینه همه ps4 رو انتخاب میکنن که البته انتخاب واقعا خوبیست …..
    اما نباید فرا موش کنیم که مایکروسافت با دست پر xbox رو ساخت و عرضه کرد …
    در همون موقع سونی یک پک کاملتر را روانه ی بازار کرد …
    پس میشه گفت اگر ps4 با این قدرت وارد نمیشد انتخاب اول همه xbox بود ..
    البته باز همه نبیاد سابقه ی سونی رو از یاد برد … ps1 ,ps2 ,و…

  2. آرش

    به نظر من ps4 چون انحصاری چند تا عالی داره.ولی خیلی خیلی به سلیقه ربط داره.

  3. یونس

    PS4

  4. فرید دهقانی

    از نظر من اگر کسی بخواد یکی از این دو کنسول رو خریداری کنه باید ببینه که که قبلا با کدوم کنسول بازی میکرده.اگر فردی قبلا با xbox بازی میکرده خود من بهش پیشنهاد میکونم همون xbox one رو انتخاب کنه. اگر تجربه با هیچ کدوم رو نداره بهتره حداقل یکی دو بار با هر کنسول بازی کنه تا خودش تصمیم بگیره .من الان یه xbox one s دارم خیلی هم از تصمیمم راضی هستم .

  5. رضا

    ببینید شما تو ایران یا هرجایی فقط فکر تبادل یا دور زدن سیستیمد
    الان بنده تو ترکیه هم بودم خیلی کم پیش میاد کسی دنبال این چیزا باشه
    فقط تنها تفاوت برای انتخاب بازی ها هستن
    وان چه بازی هایی داره
    پی اس ۴ چه بازی هایی داره
    خوب یعنی چی وان فقط از ۳۶۰ با بازیهای اصل ساپورت میکنه!
    خوب این رو هر جای دنیا بگید یک نو پاسرت حساب میشه!
    اصلا معیار انتخاب تمیتونه باشه!
    زیبایی و بزرگی و کوچکی کنسول هم همینطور!کنسول گوشی همراه نیست که !یک جا ثابت تو خونه میزاریدش تموم!
    اینم ترفندای شرکتاست واسه جذب مشتریه جدید!!!
    الان همه دنبال ۴ ک هستن!خوب عزیز فعلا ۴ ک داشته باشی تاثیری نداره!نه هنوز بازیا نه شرکتا ساپورت درست و خسابی ازش ندارن
    بنده هم معمولی هم پرو رو دارم به خاطر شرایط زندگی و رفت و امدم!هیچ تفاوت فاهشی ندیدم!بلی hdr خوبه اما فعلا اونقدر که تبلیغ میکنن نه!

  6. پویا

    این یه چیز کاملا منطقی که xbox بهتره با امکانات بیشتر . اما نه توی ایران xbox توی ایران با محدودیت های زیادی روبه رو . به همین علت خودم هم ps4 دارم اگه این محدودیت ها نبود با این که قیمت xbox بیشتره شاید میخریدمش

  7. ریاض

    بنده سونی دارم و تجربه بی نظیری هم داشتم چه در زمینه مولتی پلیر و چه در زمینه بازی…قبلا پی سی گیمر بودم و تعصب خاصی هم داشتم روش چون توانایی شخصی سازی سخت افزار و همینطور کنترلر پی سی به من احساس امنیت بیشتری موقع گیم می داد..آمار فروش پی اس ۴ درصدره کلیه کنسولهاست و وقتی کالایی بیشتر مورد توجه باشه قطعا بیشتر مورد ساپورت قرار میگیره و اگر عیب و ایرادی پیش بیاد راحت تر حل میشه.

  8. جعفر

    هرکدومه گه بخری راضی میشی ولی ps4 بیشتر راضی میشه که اگه یوخت خواستی بازی افلاین با قیمت ۱/۳ بریزی روش مشکلی نداشته باشی

  9. ایاد

    من ps4 دارم و بدون اینکه کاری به خود کنسول ها داشته باشم میخوام به اطلاع برسونم همیشه قیمت بازی های xbox سی الی چهل هزار تومن بیشتر از همون بازی تو پلی استیشنه. تو ps4 برای آنلاین بازی کردن البته هزینه پی اس پلاس هست که نمیدونم تو xbox چه جوریه.

  10. رضا

    مسلما ps4
    تنها برتری xbox کینکت هست

  11. بنیامین

    البته نویسنده محترم احتمالا هوادار مایکروسافت هستند و خیلی هم بی طرفانه این متن رو ننوشتند چون اگه قرار به اسم بردن از انحصاری ها هست و بازی مثل فورزاموتوراسپورت میاد؛ رقیب میشه GTSport که اینجا اسمی ازش نیومد یا در مقابل کوانتوم بریک، بازی مثل Detroit: Become Human وجود داره.
    از طرفی بسیاری از بازیهای مشهور که در هر ۲ کنسول قابل اجرا هستند و توسط وب سایتهای تخصصی بازی مورد بررسی قرار گرفتند؛ حکایت از اجرا و گرافیک بهتر کنسول سونی داشت که همین یکی از نقاط اصلی قوت کنسول جدید ژاپنی هاست.
    سلیقه ای ترین بخش این کنسولها به نظرم کنترلرشون هست که یکی مثل من با توجه به تجربه هر دو، از کنترلر سونی بیشتر خوشم میاد.
    در مجموع من به PS4 رای میدم و آینده رو نمی تونم پیش بینی کنم شاید مایکروسافت در نسل بعدی دوباره همون بلایی رو سر سونی بیاره که با ایکس باکس ۳۶۰ سر PS3 آورد.

  12. بهرام

    قطعاً در نسل ۸ سونی عملکرد بهتری چه از نظر سخت افزاری(تا به حال) و چه بازی های انحصاری داشته
    فقط ps4

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه