شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا حنیفه زاده

    فقط PS4
    کیفیت، بازی های اختصاصی جذاب…
    از نظر گیم پلی بازی PS4 خیلی بهتر از XBOX ONE هستش

  2. Avatar امیرحسین

    من با Xbox-One احساس راحتی بیشتری دارم اما بنظر من نباید بازی های انحصاری PS4 مانند God of War و Death Stranding رو نادیده گرفت و اینکه نبود بازی های انحصاری با چنین درجه ای از کیفیت برای Xbox-One نقطه ضعف بزرگی است.

  3. Avatar Mohammad

    معلومه انتخاب همه کدام است,! PlayStation 4 با کیفیف ساخت بیشتر ،انحصاری های بهتر مانند
    انچارتد۴ ، دسته بهتر و توان پردازشی بالا ،در برابر Xbox one قرار میگیرد که تنها مزیتش بازی های حرکتی است.

  4. Avatar Liakhov

    از نظر سخت افزار و قابلیت های داینامیک کنسول و روان بودن نرم افزار باید گفت فقط ایکس باکس، بالاخره نباید فراموش کرد که کار دست مایکروسافته! از حق هم نگذریم آنلاینی که ایکس باکس داره فووووق العاده قوی و جامع تر از PS هستش. ولی بازیای Xbox گرونتر از PS هست که البته اکانت باز ها اینو بیشتر درک میکنن.
    از طرفی بازیای انحصاری PS طرفدارای بیشتری پیدا کردن (که خوب بخواهیم علمی بررسی کنیم باید جلوی بازی ای مثل Halo سر تعظیم فرود بیاریم بس که منطق بازی بالایی داره) در کل بخوام بگم مقایسه ی Xbox و Ps مثل مقایسه ماشینای آلمانی و چینیه، همه دوست دارن آلمانی سوار شن ولی خوب علم و درک تمیز دادن تفاوت این ۲ تا رو ندارن میرن PS4 میخرن :)))

  5. Avatar سیامک تقوی

    فقط Xbox One

  6. Avatar محمد صادقی کاجی

    فقط Xbox One S ولا غیر

  7. Avatar NBA

    به نظر من که ps4 از xbox one بهتره ,و همینطور ps4 slim هم از xbox one s بهتره ولی با این که سونی انحصاری های بسیار شاهکاری داره به نظر من بهترین کنسول توی بازار xbox one x هست.

  8. Avatar امین

    سلام
    اولا دسته xbox و ps4 کلا با هم قابل مقایسه نیست
    اون حس خوب و راحتی که توی بازی داری با xbox هیچ وقت نمیتونی با ps4 تجربه کنی
    درضمن کینکت xbox رو هم ps4 نداره

  9. Avatar وحید

    کنسول ps4 پس از آپدیت ۴.۵ ک حدود شش ماه پیش عرضه کرد از هارد اکسترنالی که رابط usb3 داشته باشه ، پشتیبانی میکنه ، فکر میکنم بایست تو قسمت قابلیت های اصلی دو کنسول داشته باشین
    من پلی استیشن ۴ رو ترجیح میدم

  10. Avatar مجید احمدی

    من ب شخصه ایکس باکس دارم و طرفدار پلی هم هستم از اول هم داشتم ولی از سر علاقه فقط جذب ایکس شدم فرقی هم نمی کنه هرکدوم بیشتر ب دلم بشینه میخرم اصلا هم تعصب ندارم با اینکه خیلی ها با تعصب بی جا فقط چشمشونو رو اصل موضوع ک لذت هست میبندن من تصمیم دارم ی پلی هم کنار ایکس بخرم ???? در کل برای کسایی ک می خوان بخرن بگم فقط یکم از نزدیک تحربه کنن بعد هر کدوم ب دلشون نشست بگیرن اصلا ب حرف های ادم های متصب گوش نکن ک نمی دونم پلی انچارتد یا هورایزن زیرو داره یا ایکس گیرز او وار داره یا فورزا…خودت هر کدوم حال می کنی بخر حالشو ببر در ضمن هرچقدر رقابت شدیدتر باشه ب نفع مصرف کنندس مثلا پایین اومدن قیمت یا سرویس ایکس پس یا تخفیف های ماهانی پی اس ان پس در هر صورت خودمون اسیر حاشیه نکنیم و با اصل موضوع ک لذت و سرگرمی هست مشغول باشیم.ارادتمندم

  11. Avatar امیرصدرا

    فقط xbox one اونم از نوع s کافیه xbox one s رو با ps4 slim مقایسه کنید تا به افتضاح بودن ps4 پی ببرید کیفیت دستگاه و بدنه فوق العاده بده……………..پیشنهاد من به همه xbox one s

  12. Avatar ساحل

    PS4

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه