شهری که فقط میزبان اتومبیل‌های خودران خواهد بود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید تا چند سال پیش، فکر کردن درباره اتومبیل‌هایی که خودشان رانندگی کنند و راننده به‌جای تمرکز روی رانندگی همانند دیگر سرنشینان، مشغول صحبت‌کردن، دیدن منظره بیرون یا بازی با تلفن‌ همراه خود باشد، ایده‌ای جالب خیال‌انگیز و البته، عجیب بود. اما حالا باید بگوییم که در حال حاضر، شرکت‌های بزرگی روی تولید ماشین‌های خودران سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌اند تا طی چند سال آینده، شاهد حضور پررنگ اتومبیل‌های خودران در شهرهای زیادی از جهان باشیم.

برای توسعه این پروژه‌های بزرگ، شرکت‌ها نیاز دارند تا محصولات خود را آزمایش و ارزیابی کنند. این درحالی است که قوانین بسیاری از مناطق، محدودیت‌های زیادی را برای شرکت‌ها درنظر گرفته است؛ مثلا اپل برای تست محصولاتش نامه‌ای را برای دولت نوشت که محدودیت‌های کمتری را لحاظ کنند.

از طرفی خطر بروز تصادف این اتومبیل‌ها همواره وجود دارد؛ مثلا همین چندوقت پیش بود که اتومبیل خودران اوبر چپ کرد. به همین منظور، کره جنوبی تصمیم گرفته تا یک شهر برای آزمایش اتومبیل‌های خودران شرکت‌ها اختصاص دهد! گزارش‌ها از اختصاص شهری به اسم K-City با وسعت حدودی ۳۵۶ هزار متر مربعی خبر می‌دهند.

قرار است تمام شرایطی که خودروهای عادی در خیابان‌های شهر نیاز دارند، در این شهر تعبیه می‌شود؛ مثلا فضای پارک اتومبیل، اتوبان و مسیر ویژه اتوبوس‌ها بخشی از شرایط شبیه‌سازی شده این شهر خواهند بود. بیش از ۱۷ میلیون دلار برای ساخت شهر K-City هزینه شده است. در حال حاضر، تست اتوبان‌های شبیه‌سازی K-City آغاز شده اما تا تکمیل تمام بخش‌ها برای آماده‌ شدن شرایط آزمایش ماشین‌های خودران باید تا اواسط سال ۲۰۱۸ منتظر بمانیم.

منبع: Ubergizmo
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar repairupvc

    خیلی عالی بود
    کامل و مفید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه