[ویدیو] صفر تا ۱۰۰ این خودروی برقی فقط ۱.۵ ثانیه است

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک گروه ۳۰ نفره از دانشجویان پرشتاب‌ترین خودروی برقی جهان را ساختند. باشگاه موتورهای ورزشی زوریخ ویدیویی را منتشر کرده که خودروی مسابقه‌ای برقی «گریمسل» (Grimsel) را نشان می‌دهد. این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۱.۵۱۳ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ برود.

این سرعت واقعا زیاد است. شتاب آن بیش از نیم ثانیه از سریع‌ترین خودروهای جهان و دو دهم ثانیه از رکورد قبلی بیشتر است. شتاب این خودرو حتی از موستانگ الکتریکی ۲۲۲ هم بیشتر است. این خودرو برای اینکه به چنین سرعتی برسد عمدتا با فیبر کربن ساخته شده و از دو دیفرانسیل استفاده می‌کند. یک کامپیوتر هم روی آن نصب شده که از هرزگردی چرخ‌های این خودرو جلوگیری می‌کند.

اعضای این تیم را دانشجویانی از دو دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ و دانشگاه لوسرن تشکیل داده‌اند. این خودرو برای شرکت در رقابت‌های فرمول دانشجویی (Student Formula) ساخته شده است. تیم‌هایی که در این رقابت‌ها بهترین خودرو را دارند، معمولا کسب رکوردهای جهانی را هم هدف خودشان قرار می‌دهد، چون این خودروها شتاب بسیار خوبی دارند.

مسابقه‌ی فرمول دانشجویی که با عنوان فرمول SAE هم شناخته می‌شود، یک رقابت جهانی است که برگزاری آن از سال ۱۹۸۱ شروع شد. تیم‌های دانشجویی هر سال خودروهای جدید می‌سازند و به شکل‌های مختلفی رقابت می‌کند. آنها باید مهارت‌شان در طراحی و مهندسی را ثابت و از آن دفاع کنند.

giphy-4.0

 منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه