طبق گزارش امنیتی گوگل،‌ نصب اپلیکیشن‌های خطرناک به‌شدت کاهش یافته

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدتی است که گوگل شدیدا پیگیر سرکوب کردن اپلیکیشن‌های خطرناکی است که از پلی‌استور (Play Store) نصب می‌شوند. این پیگیری‌ها در چندماه اخیر آن‌قدر زیاد بوده که آخرین گزارش امنیتی گوگل نشان می‌دهد تنها ۰.۱۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی توانسته‌اند این برنامه‌های خطرناک را با موفقیت نصب کنند.

جدیدترین گزارش گوگل نشان می‌دهد تعداد اپلیکیشن‌های خطرناکی که در پلی‌استور قرار می‌گیرند، در مقایسه با سال ۲۰۱۴ تا ۴۰درصد کاهش داشته است.

ایراد نرم‌افزاری Stagefright اولین مشکل جدی امنیتی بود که از همان روزهای آغاز‌به‌کار پلت‌فرم اندروید، دامن‌گیر این سیستم‌عامل شده بود. Stagefright از باگ موجود در سیستم MMS در اپلیکیشن SMS برای کنترل دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کرد. پرونده‌ی مقابله‌های گوگل با بدافزارها و ایرادهای نرم‌افزارهای هم از همین‌ نقطه شروع شده است. اما جدیدترین گزارش گوگل نشان می‌دهد تعداد اپلیکیشن‌های خطرناکی که در پلی‌استور قرار می‌گیرند، در مقایسه با سال ۲۰۱۴ تا ۴۰درصد کاهش داشته است. این گزارش همچنین از کاهش قابل‌توجه نصب نرم‌افزارهای جاسوسی خبر می‌دهد. نمودار زیر این آمارها را با جزییات نشان می‌دهد.

gsmarena_001

البته فراموش نکنید که این اطلاعات تنها مربوط به نصب برنامه‌ها از طریق پلی‌استور است. پس اگر از برنامه‌ی دیگری برای نصب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید یا فایل‌های APK را از این‌ور و آن‌ور دریافت می‌کنید، همچنان در خطر بدافزار یا نرم‌افزارهای خطرناک قرار دارید.

سرویس بررسی اپلیکیشن‌های گوگل از کاربران در مقابل نصب برنامه‌های خطرناک محافظت می‌کند. به لطف این سرویس، گوگل امنیت دستگاه‌های اندرویدی را نسبت به سال گذشته ارتقا داده است. این سرویس هرروز ۶ میلیارد اپلیکیشن نصب‌شده را بررسی می‌کند و در واقع هرروز ۴۰۰ میلیون دستگاه با این سرویس اسکن می‌شود. علاوه بر این گوگل با فراهم کردن جست‌وجوی ایمن در گوگل کروم، هرروز از میلیاردها کاربر اندرویدی در مقابل خطرات محافظت می‌کند.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه