عرضه‌ی سرفیس هاب مایکروسافت شروع شد

۹ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک سال پیش بود که مایکروسافت از دستگاه‌های مختلف جدیدی که به ویندوز ۱۰ مجهز هستند رونمایی کرد. یکی از این دستگاه‌ها، «سرفیس هاب» (Surface Hub) بود. سرفیس هاب شبیه یک وایت برد بزرگ، اما مجهز به صفحه نمایشی لمسی و ویندوز ۱۰ است. عرضه‌ی این کامپیوتر بزرگ مایکروسافت، از دیروز آغاز شده است.

طبق گفته‌ی مایکروسافت، سرفیس هاب بیشتر به درد جلسه‌های شرکت‌ها می‌خورد.

در حالی که قرار بود عرضه‌ی سرفیس هاب زودتر صورت بگیرد، مایکروسافت دو بار تاریخ عرضه‌ی این صفحه‌های نمایش را به عقب انداخت. سرفیس هاب در حال حاضر در دو مدل ۵۵ و ۸۴ اینچی عرضه شده است. این دو مدل هم به ترتیب ۸۹۹۹ و ۲۱۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

این کامپیوترهای گران‌قیمت، فقط هم یک صفحه نمایش بزرگ نیستند. سرفیس هاب مایکروسافت می‌تواند از ۱۰۰ نقطه‌ی لمسی هم‌زمان پشتیبانی کند. این صفحه‌ها هم‌چنین از قلم‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند. پردازنده‌ی مدل کوچکتر یک اینتل i5 است و مدل بزرگ‌تر پردازنده‌ای در سری Core i7 دارد. حافظه‌ی اصلی (RAM) این کامپیوترها هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌ی آن‌ها هم ۱۲۸ گیگابایت SSD است. مدل بزرگ‌تر سرفیس هاب حتی یک پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا Quadro دارد.

Microsoft-Surface-Hub

طبق گفته‌ی مایکروسافت، سرفیس هاب بیشتر به درد جلسه‌های شرکت‌ها می‌خورد. دو دوربین هم روی این صفحه‌های نمایش بزرگ قرار داده شده است تا امکان برقراری کنفرانس‌های تصویری روی آن‌ها هم ممکن باشد. وضوح تصویر مدل ۵۵ اینچی Full HD و وضوح مدل ۸۴ اینچی هم ۴K است.

مایکروسافت می‌گوید که شرکت‌های مختلفی از سرفیس هاب در کارخانه‌ها، اتاق‌های کنفرانس، بیمارستان‌ها و اتاق مدیران استفاده می‌کنند.

صفحه‌های بزرگ مثل سرفیس هاب مایکروسافت، ممکن است در آینده‌ای نزدیک جایگزین تلویزیون‌های هوشند امروزی شوند؛ اما نه تا زمانی که قیمت‌شان چند هزار دلاری پایین بیاید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar sam

    دکمه اشتراک گذاری توییتر هم اضافه کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه