عقب نشینی Oculus؛ کاربران Vive هم می‌توانند بازی‌های Rift را تجربه کنند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Oculus که با عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift شناخته می‌شود، برای اینکه نتوان بازی‌های انحصاری این هدست را روی محصولات مشابه مانند HTC Vive اجرا کرد و تعداد بیشتری از Rift به فروش برساند از یک سیستم امنیتی نرم‌افزاری استفاده می‌کرد. این شرکت اعلام کرد که این سیستم امنیتی را غیرفعال کرده است.

شرکت Oculus سیستم امنیتی برای جلوگیری از اجرای بازی‌های انحصاری Rift روی هدست‌های واقعیت مجازی دیگر را غیرفعال کرد.

شرکت Oculus‌ در این‌باره گفته:” ما تغییراتی را در سیستم امنیتی هدست واقعیت مجازی Rift به وجود آوردیم. ماه گذشته ویژگی بررسی سخت افزاری را از سیستم امنیتی این هدست حذف کردیم و از این به بعد بازی‌ها بدون بررسی سخت افزاری روی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شوند. به نظر ما محافظت از محصولی که توسعه‌دهندگان برای Rift تولید کرده‌اند، بسیار اهمیت دارد و این موضوع نقش مهمی را در آینده‌ی صنعت واقعیت مجازی ایفا می‌کند.”

بازی‌های زیادی به شکل انحصاری برای Rift عرضه شده‌اند که قبلا نمی‌شد آن‌ها را روی هدست‌های واقعیت مجازی دیگر مانند HTC Vive بازی کرد؛ اما این موضوع باعث شد که راه‌هایی هم برای اجرای این بازی‌های روی هدست‌های دیگر به وجود بیاید و حتی خود توسعه‌دهندگان دست به چنین کاری زدند تا بتوان بازی آن‌ها را روی پلتفرم‌های دیگر هم تجربه کرد.

از آنجایی کاربران برای خرید هدست واقعیت مجازی Oculus Rift با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز کنترلرهای حرکتی آن آماده‌ی عرضه نشده، کاربران بیشتر به سمت خرید HTC Vive تشویق شده‌اند. شرکت Oculus گفته که کنترلرهای هدست Rift که Touch نام دارند از اواسط ماه جولای در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شرکت Oculus با حذف سیستم امنیتی خودش از روی Rift می‌تواند نظر کاربران را بیشتر به محصول خودش جلب کند و این کار باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان بیشتری برای این محصول بازی تولید کنند. در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی جنگ تازه‌ای را روی کامپیوترهای شخصی شروع کرده‌اند و در آینده هم سونی با Playstation VR این جنگ را در حوزه‌ی کنسول‌های بازی به‌راه خواهد انداخت.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه