آیا عینک‌های هوشمند جای گوشی‌های هوشمند را میگیرند؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش بود که خبرگزاری Wall Street Journal در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که عینک واقعیت افزوده شرکت اپل تا سال ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد شد و به موفقیتی بیشتر از آیفون دست پیدا می‌کند. حالا «الکس کیپمن» (Alex Kipman) خالق هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده Hololens و «دانا سارکار» (Dona Sarkar) رییس بخش ویندوز اینسایدر به این موضوع اشاره کرده‌اند که عینک‌های هوشمند در آینده تکنولوژی را به دست می‌گیرند و تلفن‌های همراه هوشمند را کنار خواهند زد.

کیپمن به این موضوع اشاره کرد که هدست هولولنز می‌تواند دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کند و نوعی واقعیت ترکیبی را به ارمغان بیاورد. دنیای واقعی در پس زمینه محیط این هدست نشان داده می‌شود و دنیای مجازی پیش روی کاربران قرار میگیرد. این اتفاق باعث می‌شود که گوشی‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های کوچک هم در آینده به صورت گجت‌های هولوگرافیک داخل صفحه نمایش عینک هوشمند قرار میگیرند.

در ادامه دانا سارکار هم به این موضوع اشاره کرد که در آینده محصولاتی بدون صفحه نمایش که می‌توانند مضامین هولوگرافیک پخش کنند جای گوشی‌های هوشمند را به خودشان اختصاص می‌دهند و در واقع عینک‌های هوشمند این پتانسیل را دارند که بتوانند جای موبایل را بگیرند.

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که عینک هوشمند گوگل یکی از نمونه‌های بارز شکست یک عینک هوشمند به است. البته شاید در آینده محصولاتی ساخته شوند که بتوانند به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

منبع: windowscentral

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه