غول تکنولوژی چین قصد خرید اسپاتیفای را دارد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اسپاتیفای از این جهت معروف است که اصلا علاقه‌ای به همکاری با شرکت‌های دیگر در کسب و کار خود ندارد و به شدت مستقل عمل می‌کند.

پیش از این هم خبرهایی درباره پیشنهادهای فروشی که این شرکت دریافت کرده بود منتشر شدند اما در جدیدترین اخبار شرکت Tencent، یک شرکت سرمایه‌گذاری که در چین فعالیت می‌‎کند و از طریق منابع مالی‌اش در حوزه‌های مختلفی از تکنولوژی فعال است به اسپاتیفای پیشنهاد خرید داده است.

گفته شده اسپاتیفای این پیشنهاد را رد کرده است. Tencent همان شرکتی است که اپلیکیشن WeChat را ساخته و در سرویس‌هایی مثل QQ Music و KuGou سرمایه‌گذاری کرده که مخاطب بسیار وسیعی برای استریم موسیقی در اختیار دارند.

در حال حاضر نه اسپاتیفای و نه شرکت Tencent در این مورد اظهار نظری نداشته‌اند و طبیعتا نمی‌توان این شایعات را به شکل رسمی تایید یا رد کرد. با این وجود و با فرض صحت داشتن این ماجرا ظاهرا شرکت‌های چینی تلاش دارند تا از طریق شراکت یا خرید شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای بازار خود را صرفا به چین محدود نکنند. گرچه Tencent در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ میلیون کاربر دارد و مخاطب ۱۴۰ میلیونی اسپاتیفای در برابر این رقم چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما این شرکت قصد دارند از همه ظرفیت موجود در حوزه استریم موسیقی استفاده کند.

در صورت ایجاد نوعی شراکت، اسپاتیفای هم قادر است از فرصت‌های جدیدی استفاده کند. یکی از این فرصت‌ها دسترسی به بازار وسیع چین است که امکان بسیار مهمی به نظر می‌رسد.

‌‌

منبع: Engadget


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پژمان

    شرکت مغرور اسپاتیفای بهترین در دنیاست در زمینه موسیقی
    من خیلی از اهنگ ها که پیدا نمیکردم رو تو ساجست های اسپاتیفا پیدا کردم و بخاطر همین همیشه از این سرویس ممنونم .
    بسیار کامل و عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه