فتل با اقتدار، تیم فراری را قهرمان گرندپری موناکو کرد

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تقویم را ورق می‌زنیم. میبینیم آخرین قهرمانی تیم فرمول یک فراری در پیست موناکو به سال ۲۰۰۱ بازمی‌گردد؛ زمانی که مایکل شوماخر، راننده اسطوره‌ای این ورزش، عنوان قهرمانی را به تیم قرمزپوش خود هدیه دهد. پس از ۱۶ سال ناکامی این تیم ایتالیایی، سباستین فتل توانست عنوان قهرمانی این گرندپری را سرانجام به تیم فراری بازگرداند.

مایکل شوماخر در سال ۲۰۰۱ برنده گرندپری موناکو شد.

امروز، یکشنبه ۷ خردادماه، ششمین مرحله از فصل رقابت‌های فرمول یک امسال در پیست موناکو برگزار شد. این پیست طبق معمول میزبان ۲۰ راننده از ۱۰ تیم مختلف بود. در این گرندپری، سباستین فتل و کیمی رایکنن، دو راننده تیم فراری توانستند به ترتیب مقام‌های اول و دوم را از آن خود کنند. دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم در جایگاه سوم قرار گرفت. در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری موناکو را ببینید:

مسابقه امروز در حالی برگزار شد که با توجه به نتایج به دست آمده در مرحله تعیین خط، رایکنن، فتل و بوتاس به ترتیب در موقعیت‌های اول تا سوم استارت مسابقه نهایی قرار گرفتند و مسابقه امروز را آغاز کردند. فتل با ثبت زمان ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۳۴۰ هزارم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد. ریکاردور و رایکونن هم به ترتیب با اختلاف زمانی ۳.۱۴۵ و ۳.۷۴۵ ثانیه مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. نکته جالب این بود که نام هیچ‌ یک از راننده‌های مرسدس در لیست سه نفر اول دیده نمی‌شد!

امروز روز بدشانسی مرسدس بود و تبدیل به یکی از تلخ‌ترین رقابت‌های فصل جاری این تیم شد. والتری بوتاس و لوییس همیلتون با اختلاف زمانی ۵.۵۱۷ و ۱۵.۸۰۱ ثانیه از زمان فتل، به ترتیب در مقام‌های چهارم و هفتم قرار گرفتند و نتوانستند نتیجه خوشایندی را برای مرسدس و هوادارن این تیم رقم بزنند.

فتل در مصاحبه با خبرنگار فرمول یک، از برد خود اظهار رضایت و خوش‌حالی کرد.

 

در جدول رده‌بندی راننده‌های فرمول یک، فتل و همیلتون با کسب امتیازهای ۱۲۹ و ۱۰۴ به ترتیب در مقام‌های اول و دوم قرار دارند. در رده بندی تیم‌های فرمول یک نیز، فراری در حال حاضر با کسب ۱۹۶ امتیاز بالاتر از مرسدس قرار دارد. مرسدس هم‌اکنون ۱۷۹ امتیاز از مجموع نتایج به دست آمده توسط همیلتون و بوتاس در این ۶ مرحله را کسب کرده است. در تصویر پایین می‌توانید امتیاز ۱۰ راننده برتر این فصل فرمول یک را ببینید:

منبع: Formula1
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمدفرید

    فتل هم البته حقش بود
    ولی بازم میگم همیلتون نفر هفتم تعجب داشت 🙂

  2. Avatar محمدفرید

    جای تعجب داشت همیلتون نفر هفتم شد

  3. Avatar مهرشاد

    فتل خیلی راننده خوب متواضع و باهوشیه عکس همیلتون که از خود راضیه ! امیدوارم این شروعی بر موفقیت ها و رکورد شکنی های فتل باشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه