فراری قهرمان گرندپری بحرین شد

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سومین مرحله از ۷۱مین فصل رقابت‌های فرمول یک در بحرین برگزار شد. در این گرندپری، سباستین فتل از تیم فراری توانست مقام اول را کسب کند. لوئیس همیلتون و والتری بوتاس، دو راننده تیم مرسدس هم به‌ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

فتل با ثبت زمان ۱:۳۳:۳۵.۳۷۴ (بخوانید یک ساعت و ۳۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۳۷۴ هزارم ثانیه) در جایگاه اول قرار گرفت. همیلتون و بوتاس هم به ترتیب با اختلاف زمانی۶.۶۰ و ۲۰.۳۹۷ ثانیه جایگاه‌های دوم و سوم را کسب کردند. این در حالیست که در زمان‌گیری و تعیین جایگاه پیش از مسابقه، ترتیب مقام‌ها عکس نتیجه رقابت اصلی بود. در نتیجه بوتاس جلوتر از همیلتون و فتل در جایگاه استارت قرار گرفت و مسابقه را آغاز کرد.

در این رقابت شاهد اتفاقات جالبی بودیم. لوییس همیلتون برای تعویض تایرهای خودرو در پیت‌استاپ، سرعت خود را کاهش داد و مسیر ریکاردو، راننده تیم ردبول را بست. این کار همیلتون باعث شد تا ۵ ثانیه پنالتی دریافت کند. در این رقابت، کارلوس ساینز (Carlos Sainz)، راننده تیم تورو روسو (Toro Rosso) با لنسر استرول، راننده تیم ویلیامز برخورد کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که ساینز در پیچ اول پیست با کناره خودرو استرول برخورد و باعث شد هر دو تیم از این رقابت بیرون بروند. مکس ورستپن، راننده بلژیکی تیم ردبول هم به علت مشکلاتی در ترمز خودرو، از پیچ پیست خارج شد و با دیواره برخورد کرد. این اتفاق باعث حذف و البته عصبانیت او شد!

در این رقابت، همیلتون توانست سریع‌ترین دور مسابقه را طی کند. او توانست ظرف ۱:۳۲.۷۹۸ دقیقه (بخوانید یک دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۷۹۸ هزارم ثانیه) با میانگین سرعت ۲۰۹.۹۵۲ کیلومتر بر ساعت دور چهل و ششم را طی کند. در دور اول رقابت‌ها، فتل، راننده آلمانی تیم فراری در گرندپری استرالیا توانست مقام نخست را کسب کند و بالاتر از همیلتون قرار بگیرد. در گرندپری چین، نتیجه به نفع لوییس همیلتون به پایان رسید و باعث شد تیم مرسد‌س‌ از فراری پیشی بگیرد. حالا در دور سوم این مسابقات، شاهد نتایج جالبی هستیم؛ دو تیم فراری و مرسدس رقابت سخت و نفس‌گیری دارند. فتل در حال حاضر با داشتن ۶۸ امتیاز و همیلتون با ۶۱ امتیاز در صدر هستند. دور بعدی رقابت‌های فرمول یک،۱۰ اردیبهشت در روسیه برگزار می‌شود.

منبع: Formula 1
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه