فرمول طلایی موسس لینکدین برای خوشبختی

۶ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قبل از اینکه «رید هافمن» (Reid Hoffman)، موسس شرکت بزرگ لینکدین، یک سرمایه‌گذار بزرگ و نویسنده‌های کتاب‌های زیادی باشد، در دانشگاه آکسفورد فلسفه می‌خواند. او قصد داشت تا برای دریافت مدرک PhD خود اقدام کند، اما ایده‌ی بهتری به ذهن‌اش رسید.

زندگی‌نامه‌ی رید هافمن را از این جا بخوانید.

هافمن به تازگی در سخنرانی‌اش در مراسم سالانه‌ی کلوب چرچیل، ضمن اینکه به عنوان خیر برتر جهانی سال ۲۰۱۶ جایزه‌ای افتخاری دریافت کرد، درباره‌ی زندگی خودش هم صحبت‌هایی کرد. هافمن گفته است: “فکر می‌کردم که اگر بخواهم برای PhD بنویسم، چه اتفاقی می‌افتد. گفتم اگر خوش‌شانس باشم، ۵۰ نفر شاید آن را بخوانند.”

او ادامه داده است: “نوشتن یک کتاب دانشگاهی یا PhD به احتمال زیاد نقشی در شکل دادن زندگی افراد نداشت.” هافمن می‌گوید که در نهایت تصمیم می‌گیرد تا برای اینکه روی زندگی مردم تاثیر بگذارد، نرم‌افزار بنویسد.

reid-hoffman

رید هافمن؛ یک فرد موفق.

موسس لینکدین سپس تصمیم می‌گیرد تا برنامه‌نویسی را یاد بگیرد. او ابتدا در اپل و سپس در فوجیتسو مشغول به کار می‌شود. پس از آن هم برای خودش یک وب‌سایت دوست‌یابی به اسم SocialNet می سازد. هافمن در نهایت و پس از اینکه از شرکت PayPal جدا می‌شود، وب‌سایت لینکدین را تاسیس می‌کند.

رید هافمن می‌گوید که ایده‌اش را برای تاثیرگذاری هنوز هم در ذهن دارد و اجرا می‌کند. هافمن برای خودش فرمولی طراحی کرده است:

تعداد کسانی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند x عمق تاثیر x زمان = تاثیر اجتماعی

هافمن می‌گوید که از این فرمول، برای بررسی ایده‌های استارتاپ‌ها و تصمیم گیری برای صرف زمان و پول استفاده می‌کند. با این حال، موسس لینکدین می‌گوید که هر کسی می‌تواند از این فرمول استفاده و تغییری ایجاد کند و در نهایت خوشحال‌تر باشد.

موسس لینکدین می‌گوید: “هر ساله به خودم می‌گوید: من اطلاعات مورد نیاز و منابع را در اختیار دارم، با آن‌ها چه کاری می‌توانم انجام دهم؟”

منبع: Business Insider

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه