توزیع‌کنندگان اپل به‌خاطر فروش اطلاعات کاربران دستگیر شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا به حال با هکرها در فضای مجازی مواجه شده‌اید؟ آیا انتشار رمز کارت‌های بانکی را به یاد می‌آورید؟ گاهی اتفاق می‌افتد که پایگاه اطلاعات مشتریان هک می‌شود. یک بدافزار  به اطلاعات نفوذ می‌کند یا در این مورد خاص که در چین اتفاق افتاده یک شرکت اطلاعات شخصی مشتریان را بفروشد!

گزارشی را که  Wall Street Journal منتشر کرده نشان می‌دهد بیش از ۲۰ نفر به اتهام فروش اطلاعات کاربران آیفون در شبکه‌های زیرزمینی دستگیر شدند. چیزی که این قضیه را ترسناک می‌کند این است که دستگیرشده‌ها از توزیع‌کنندگان همکار اپل هستند. بعضی از آن‌ها فروشندگان رسمی و مستقیم محصولات اپل در چین بودند و بعضی از آن‌ها به سرویس‌های برون‌سپاری تعلق داشتند.

این گزارش نشان می‌دهد اطلاعات فروخته شده شامل نام کاربری، شماره تلفن، اپل ID به‌صورت خردخرد فروخته شده بود. این اطلاعات ۱۰ تا ۸۰ یوان برای هر واحد داده قیمت گرفته بودند. شاید این مبلغ زیاد به نظر نرسد ولی وقتی بدانیم که ۵۰ میلیون یوان (معادل ۷.۳۶ میلیارد دلار) نصیب فروشنده‌های اطلاعات شخصی کاربران آیفون شده مسئله فرق می‌کند.

هنوز مشخص نیست اطلاعات چند کاربر به فروش رسیده و آیا تنها اطلاعات مربوط به کاربران چینی بوده است یا کاربران آیفون در همه‌ی دنیا ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشند.

با این حال شاید بهتر باشد رمز کاربری اپل خود را عوض کند تا خیالتان راحت‌تر باشد.

منبع: Ubergizmo

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Arman

    ۵٠ میلیون یوان میشه ٧٠ میلیون دلار ، نه ٧٠ میلیارد دلار

  2. Avatar فاطمه

    اینجاس که طرفدارای اپل ساکت میشن و نظری نمی ذارن

    1. Avatar hadi

      اااا الان طرفدارهای اپل سروکلشون پیدا میشه مسلرو خوب تشریح می کنن

      1. Avatar فاطمه

        خوب تشریح کنین دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه