پیش‌بینی‌ها از فروش ۱۰۸ میلیون PS4 و Xbox One تا سه سال دیگر می‌گویند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این طور که به نظر می‌رسد، تا کمتر از سه سال دیگر، بیش از ۱۰۸ میلیون کنسول نسل هشتمی در دنیا وجود خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌های جدید، تا سال ۲۰۱۹ میلادی، پلی‌استیشن۴ نزدیک به ۶۹ میلیون دستگاه و ایکس‌باکس وان هم نزدیک به ۳۹ میلیون دستگاه فروش خواهد داشت.

فروش بالای کنسول‌های بازی هم برای بازی‌کننده‌ها و هم برای شرکت‌های بازی‌سازی خوب است.

این آمار و ارقام جدید را شرکت بازی‌سازی Wargaming، سازنده‌ی بازی World of Tanks منتشر کرده است. در طول کنفرانس بازی‌سازان (Game Developers Conference)، «تی‌جی واگنر»، تهیه‌کننده‌ی و کارگردان استودیوی بازی‌سازی Wargaming، اطلاعاتی از پیش‌بینی‌های‌شان نسبت به فروش کنسول‌ها ارایه داد که می‌گوید امروز ۳۶ میلیون کنسول پلی‌استیشن۴ و ۱۹ میلیون کنسول ایکس‌باکس وان در خانه‌ی بازی‌کننده‌ها وجود دارد. استودیوی Wargaming می‌گوید که این آمار و ارقام از موسسه‌های آماری مختلف مثل Superdate، IHS یا IDG Consulting جمع‌آوری کرده‌اند.

اگر بخواهیم به آمارهای رسمی شرکت‌ها رجوع کنیم، سونی در ژانویه‌ی سال جاری میلادی (دی ماه ۱۳۹۴) گفته بود که ۳۶ میلیون کنسول پلی‌استیشن۴ فروخته است. مایکروسافت از سوی دیگر هیچ حرفی از فروش کنسول‌های‌اش نزده است. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، در پاسخ به فروش بالای پلی‌استیشن۴ گفته است: “ما به دنبال شکست دادن سونی نیستیم، بلکه می‌خواهیم تا جای ممکن مشتری‌های‌مان را بیشتر کنیم.”

فروش بیشتر کنسول‌های نسل هشتمی نه تنها به نفع شرکت‌های بازی‌سازی و سازنده‌ی کنسول است، بلکه بازی‌کننده‌ها هم فواید آن را احساس خواهند کرد. وجود کنسول‌های بیشتر، مخاطبان بیشتری را برای شرکت‌های ساخت بازی رقم می‌زند و همین موضوع باعث می‌شود بازی‌های بیشتری برای کنسول‌ها ساخته شوند.

منبع: Gamespot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar mohammad.mousavi

    هرکی که با play station مخالفه بره بازی the last of us بکنه اونقت میفهمه که بازی کردن چی هست

  2. Avatar amir ps4

    ایول سونی

    سونی همیشه بهتر عمل کرده و خواهد کرد 🙂

  3. Avatar محمدرضا

    این سونی در فروش کنسول، بسیار موفق عمل کرده، شکی نسیت، ولی کنسول مایکروسافت هم بسیار عالی است و تجربه بازی با ایکس باکس نیز بسیار لذت بخش است…

  4. Avatar امیر

    حرف مایکروسافت الان بعد از شکست از سونی و PS4, مثل این میمونه که تیمی باخته و مربی و بازیکنانش برای اینکه بار شکست را کم کنندمیگند: ما به دنبال بازی خوب بودیم تا تماشاگران از دیدن یک بازی خوب لذت ببرند و دنبال اینکه پیروز بشیم نبودیم…خخخخخخخخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه