فصل مالی موفق کوالکام به لطف فروش تراشه‌های رده بالا

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کوالکام تولیدکننده بزرگی است که بخش قابل توجهی از تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را تامین‌ می‌کند. این شرکت گزارش مالی مربوط به فصل سوم مالی خود را منتشر کرده و این گزارش نشان می‌دهد تراشه‌های رده بالای اسنپ‌دراگون یکی از دلایل بهبود اوضاع مالی این شرکت بوده است.

براساس این گزارش عرضه تراشه رده بالای MSM یکی از دلایل اصلی درآمدزایی خوب این شرکت در فصل سوم مالی بوده. در حالی که پیش‌بینی خود این شرکت عرضه ۱۷۵ تا ۱۹۵ میلیون از این تراشه‌ها در فصل سوم مالی بود اما کوالکام موفق شد از این پیش‌بینی هم فراتر رود و حدود ۲۰۱ میلیون از این تراشه‌ها را به فروش رساند. با فروش موفق در این زمینه شرکت کوالکام توانسته درآمدش را نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش دهد و به ۶ میلیارد دلار برساند. سود خالص شرکت در این فصل مالی هم نسبت به سال پیش ۲۲ درصد افزایش یافته و به ۱.۲ میلیارد دلار رسیده است. این آمار و ارقام باعث بالا رفتن ارزش سهام کوالکام شده است.

اتفاقی نیست که کوالکام چنین عملکرد مالی خوبی داشته و سامسونگ هم دوباره امسال و در تولید گلکسی S7 از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده کرده. اگر این موضوع را در نظر بگیریم که گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge تا پایان ماه جون نزدیک به ۲۵ میلیون دستگاه فروش داشتند و در آمریکا هم توانستند از رقیبشان یعنی آیفون سبقت بگیرند، می‌توانیم بی اغراق بگوییم که کوالکام واقعا از فروش خوب گوشی‌های سامسونگ منتفع شده است.

البته فروش خوب گوشی‌های سامسونگ تنها دلیل نتایج مالی خوب شرکت کوالکام نبوده است. ظاهرا تولیدکننده‌های چینی که هر روز هم بر تعداد تولیدات‌شان افزوده می‌شود به استفاده از تراشه‌های این شرکت علاقه‌مندند و فروش این گوشی‌ها هم وضعیت کوالکام را بهتر از قبل کرده.

درعین حال به تاریخ عرضه گلکسی نوت ۷ هم نزدیک می‌شویم و براساس شایعات دست‌کم برخی از این دستگاه‌ها از اسنپ‌دراگون ۸۲۱ استفاده می‌کنند. به این ترتیب نتایج برای فصل مالی آینده کوالکام هم خوش‌بینانه ارزیابی می‌شوند. این شرکت پیش‌بینی کرده چیزی در حدود ۲۱۵ میلیون تراشه MSM در فصل آینده به فروش برساند یعنی رقمی بیش از فصل مالی سوم.

منبع: AndroidAuthority

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه