فورد با جدیت به سمت تولید اتومبیل‌های برقی حرکت می‌کند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فورد از ۴٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خود تا سال ۲۰۲۰ روی خط تولید اتومبیل‌های برقی خبر داد.

این شرکت اتومبیل‌سازی که در میشیگان آمریکا واقع شده، قصد دارد تا چهار سال آینده ۱۳ مدل اتومبیل جدید وارد بازار کند که با سیستم‌های هیبریدی، هیبرید-برقی و برقی کار می‌کنند.

فورد دومین شرکت بزرگ ساخت اتومبیل‌های برقی در آمریکای شمالی است و به عنوان شرکتی که اتومبیل‌های هیبرید-برقی می‌فروشد، در جهان رتبه‌ی اول را دارد.

با این حساب تا پایان این دهه ۴۰ درصد اتوبیل‌هایی که این شرکت به دنیا عرضه می‌کند، برقی خواهند بود. الان فورد دومین شرکت بزرگ ساخت اتومبیل‌های برقی در آمریکای شمالی است و به عنوان شرکتی که اتومبیل‌های هیبرید-برقی می‌فروشد، در جهان رتبه‌ی اول را دارد. انگار این شرکت به خوبی فهمیده که سیاست داشتن رویکرد سبز در طراحی محصولات، در آینده‌ی نزدیک به یک ضرورت تبدیل می‌شود و این کار اول به نفع خود شرکت خواهد بود.

یکی از این ۱۳ مدلی که قرار است جدید وارد بازار شوند، مدل جدید Focus Electric است که آخر سال آینده عرضه می‌شود.

این اتومبیل برقی به شارژ سریع DC مجهز است که ظرف نیم ساعت، ۸۰ درصد باتری پر می‌شود؛ یعنی دو ساعت سریع‌تر از مدل فعلی Focus Electric، و با ۸۰ درصد، برای ۱۰۰ مایل جواب می‌دهد. به علاوه سیستم مانیتور مقدار انرژی مصرفی SmartGauge به انضمام EcoGuide را هم دارد که اطلاعات دقیق انرژی مصرفی هر لحظه را نشان می‌دهد. سیستم دیگری هم به اسم Brake Coach در آن طراحی شده که به راننده کمک می‌کند تا با استفاده‌ی بهینه از ترمز، انرژی اتومبیل را به بهترین نحو مصرف کند.

شرکت اتومبیل‌سازی فورد در میشیگان واقع شده.

«مارک فیلدز» (Mark Fields)، مدیر شرکت فورد عقیده دارد که با گسترش خط تولید اتومبیل‌های برقی، طبعا گزینه‌های متنوعی پیش روی کاربرها قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود تا نسبت به استفاده از اتومبیل‌های سبز ترغیب شوند. از طرف دیگر، خود شرکت هم دستاوردهای بهتری در مورد استانداردهای اقتصادی مصرف سوخت خواهد داشت.

این شرکت برای پیشبرد این پروژه ۲٫۱ میلیارد دلار روی بخش تحقیق و توسعه در لابراتوار تولید باتری در دانشگاه میشیگان سرمایه‌گذاری کرده است. بازارهای رو به رشد تایوان، کره و چین از کشورهایی هستند که فورد برای توسعه‌ی خود هدف قرار داده است.

منبع: CNET

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مجتبی

    بیشینه و کمینه سرعت اعلام نشده؟

    1. در این خبر، خیر.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه