فولکس‌واگن تا سال ۲۰۱۹، فناوری «ارتبط میان‌خودرویی» را معرفی می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید کمی خیال‌انگیز برسد؛ این‌که خودروها بتوانند در خیابان و کوچه پس‌کوچه‌های شهر با هم ارتباط برقرار کنند و هم‌دیگر را از خطر و موانع باخبر سازند! اما شرکت‌های مرسدس‌بنز و کادیلاک همین الآن روی این پروژه کار می‌کنند و فولکس‌واگن هم قول داده که این فناوری هوشمند را تا سال ۲۰۱۹ به بازار خودروها بیاورد.

این پروژه، ارتباط “میان‌خودرویی” یا همان Vehicle to Vehicle (V2) نام دارد. این فناوری یک کانال ارتباطی بین خودروها محسوب می‌شود تا اطلاعات خاصی ر ا با هم مبادله کنند و به اشتراک‌ بگذارند. مثلا ماشین‌ها می‌توانند به هم‌دیگر اطلاع بدهند که مسیر جاده‌ی خاصی یخ‌بندان است تا از حضور بیشتر خودروها و احتمال بروز تصادف در آن مسیر جلوگیری به عمل بیاید. هم‌چنین خودروها می‌توانند از ترافیک‌های سنگین خبر بدهند یا در صورت تشخیص مانع، به دیگر خودروهای مجاور هشدار دهند تا آن‌ها به دردسر نیفتند و آسیب نبینند!

این فناوری تا شعاع ۵۰۰ متری کار می‌کند و برای ایجاد ارتباط از شبکه اینترنت بی‌سیم محلی به اسم PWLAN بهره می‌برد. بنابراین، این فناوری و ارتباط برای صاحبان خودرو شامل هزینه‌ نمی‌شود.

یکی از فواید تکنولوژی V2V این است، هنگامی که خودروهای اورژانس باید در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسند، می‌توانند خیلی زودتر به اتومبیل‌های مسیر هشدار دهند تا کنار بروند و مسیر باز بماند. این اطلاعات به‌نظر کمی خیال‌انگیز و آینده‌نگرانه به نظر برسد اما احتمالا تا چند سال دیگر شاهد حضور این فناوری در خودروهای لوکس در کشورهای غربی هستیم. اگرچه، فولکس‌واگن قول داده تا ۲ سال دیگر این ایده را عملی کند اما احتمالا قابلیت‌های این فناوری محدود به هشدارهای اضطراری و اطلاع از وضعیت ترافیک و خطرهای آن باشد. این می‌تواند شروع بزرگی برای حضور پررنگ دنیای تکنولوژی در حوزه حمل‌ونقل خودرو باشد.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه