فیات ۵۰۰ هم به جمع ماشین‌های سبز اضافه می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چیزی که بیشتر از همه باعث شده تا فیات ۵۰۰ محبوبیت ویژه و طرفدارن مخصوص به خودش را پیدا کند، چهره‌ی دوست‌داشتنی و با نمکش بود. حالا طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، قرار است که این کوچک ایتالیایی به جمع خودروهای سبز ورود پیدا کند و مدل هیبریدی جایگزین نسخه دیزلی شود.

شنیدن تولید نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی خودروهای امروزی چیز عجیبی نیست. طی سال‌های آینده، خودروهای بنزینی کم‌کم جایشان را به ماشین‌های برقی داده‌اند و به دنبال همین اتفاق، هوای سالم‌تر و آسمانی آبی‌تر خواهیم داشت. فیات‌ ۵۰۰ هیبریدی هم قرار است به زودی جای مدل‌ دیزلی را بگیرد. این خودرو از نظر طراحی و پلت‌فرم با به‌روزرسانی‌هایی همراه می‌شود تا از ریشه با سیستم‌های الکترونیکی سازگار پیدا کند. هنوز اطلاعات دقیقی از نمونه‌ی هیبریدی فیات ۵۰۰ منتشر نشده اما فیات احتمالا از باتری‌های ۴۸ ولتی در این مدل استفاده می‌کند.

حالا که حرف از فیات ۵۰۰ به میان آمده، بد نیست که مروری بر پیشینه‌ی این ایتالیایی کوچک داشته باشیم. فیات که شرکتی با قدمت ۱۱۸ سال است، در سال ۱۹۵۷ اولین نسل فیات ۵۰۰ را تولید کرد. از این خودرو حدود ۳.۸ میلیون دستگاه تولید شد. این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۲ سیلندر نیم‌ لیتری با توان ۱۳ اسب‌بخار مجهز شده بود. از رقبای هم‌دوره‌ی فیات ۵۰۰ می‌توان به سیتروئن ۲cv (ژیان) اشاره کرد. طراحی این خودرو به مرور زمان پخته‌تر شد اما هیچ‌وقت از اصالتش دور نشد. در سال ۲۰۰۷ جدیدترین نسل این خودرو با اصالت همیشگی و طراحی پخته به بازار عرضه شد. این خودرو در دو کلاس هاچ‌بک و کروک طراحی شد و مدل‌های بنزینی و دیزلی آن تا به امروز به فروش رفته است. حالا فیات قصد دارد تا با گرم شدن بازار خودروهای سبز، با این خودروی دوست‌داشتنی وارد میدان شود.

 

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه