بیانیه مطبوعاتی نشست خبری رونمایی از فیدیبوک

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیدیبوک

امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ دیجی کالا طی نشستی خبری در شهر کتاب مرکزی تهران از اولین محصول فیزیکی خود و اولین کتاب خوان الکترونیک ایرانی فیدیبوک رونمایی کرد. این محصول از امروز در وبسایت فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به طور رسمی به فروش می‌رسد.

فیدیبوک

فیدیبوک اولین دستگاه کتاب­خوان فارسی  و ایرانی به شمار می­رود که با پشتیبانی کامل از زبان فارسی، به یک پلتفرم عرضه‌کننده کتاب متصل شده است. با این دستگاه می­توان کتاب های الکترونیک و متون فارسی را با حفظ کامل حقوق ناشر و نویسنده مطالعه کرد. فن­آوری ساخت صفحه فیدیبوک جوهر الکترونیکی (E-Ink) است که در آن صفحه نمایش بدون استفاده از الکتریسیته به مدت نامحدود نوشته‌ها و تصاویر ثابت را نشان می­دهد. مطالعه با این صفحات الکترونیکی تجربه‌ای شبیه به کتاب کاغذی را تداعی می‌کند چرا که تصاویر ثابت­اند و نیاز به تجدید ندارند، همچنین در این تکنولوژی زاویه دید بازتر است و به­جای تابش نور از صفحه نمایش، کاربر با نور محیط کتاب می­خواند. نوشته­ها روی فیدیبوک در نور آفتاب محو و کمرنگ نمی­شوند و نسبت کنتراست آن تا حد زیادی نزدیک به کاغذهای معمولی است.

دیجی‌کالا به عنوان یکی از پیشگامان حوزه‌ی تولید محتوای دیجیتال، در سال ۱۳۹۴ به منظور ورود به صنعت نشر، توسعه آن‌ و ایجاد بازار تولید محتوای دیجیتال، ‌در فیدیبو به عنوان استارت آپ پیشروی حوزه‌ی نشر، سرمایه‌گذاری و در سال ۱۳۹۷ اقدام به خرید آن کرد . فیدیبو امروز یکی از زیرمجموعه‌های گروه دیجی کالا  محسوب می شود.

فیدیبو اولین سامانه­ی چند پلتفرمی (multiplatform)  تولید و توزیع کتاب الکترونیک و صوتی  فارسی است که با توجه به استانداردهای جهانی صنعت نشر و رعایت کامل قانون کپی­رایت طراحی و اجرا شده است. در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰  هزار  نفر در فیدیبو کتاب مطالعه می­کنند و بیش از ۲۴ هزار کتاب صوتی و الکترونیک روی پلتفرم فیدیبو در دسترس است.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه