فیسبوک متهم به بستن تبلیغات رقیبان واتس‌اپ

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایک و فیسبوک

در بازار برنامه‌های پیام‌رسانی رقابت زیادی وجود دارد. به جرات می‌توان گفت که  در حال حاضر، واتس‌اپ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی است و برنامه‌ی مسنجر فیسبوک هم (Messenger) با ۸۰۰ میلیون نفر کاربر هم از نظر تعداد کاربر به آن نزدیک می‌شود. هرچند که رقیبان زیادی برای واتس‌اپ وجود دارد مثل لاین، KakaoTalk، وی‌چت، اسکایپ، وایبر، تلگرام و دیگر موارد.

این اولین بار نیست که فیسبوک به مسدود کردن رقیبان‌اش متهم شده است.

به خاطر همین فضای سنگین رقابتی فیسبوک مجبور شده به شگردهای ناجوانمردانه رو بیاورد تا از بقیه جلوتر باشد. حداقل این ادعای شرکتی به نام «هایک» (Hike) است. هایک یک پلتفرم پیام‌رسانی هندی است. اخیرا مسوولان این شرکت فیسبوک را به مسدود کردن تبلیغ‌هایش متهم کرده و با این کار مانع از ورود مشتریان احتمالی به وب‌سایت‌اش می‌شود.

یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید: “شرکت‌های تبلیغ‌کننده، در کنار اختیارات دیگر، این اختیار را دارند که مردم را به وب‌سایت شما هدایت کنند. چند هفته قبل ناگهان این اختیار از ما گرفته شد. در حالی که می‌توانیم از دیگر اختیارات‌مان استفاده کنیم.” وقتی آنها با فیسبوک به خاطر این موضوع تماس گرفتند، با این پاسخ از طرف این شبکه‌ی اجتماعی مواجه شدند: “محصولات و سرویس‌های خاصی هستند که فیسبوک نمی‌تواند آنها را تبلیغ کند، به نظر می‌رسد هایک یکی از این سرویس‌ها است. متاسفانه شما نمی‌توانید این تبلیغ‌ها را منتشر کنید.”

این اولین بار نیست که فیسبوک به مسدود کردن رقیبان‌اش متهم شده است. همین یک ماه پیش معلوم شده بود که فیسبوک لینک‌های تلگرام را هم می‌بست که با تعداد زیاد کاربران‌اش یک رقیب مهم برای واتس‌اپ به حساب می‌آید. البته نمی‌توان به طور قطع گفت که علت این موضوع یک باگ است یا از روی عمد انجام شده، چرا که فقط در نسخه‌ی اندروید واتس‌‌اپ این مشکل وجود داشت.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه