فیسبوک گوشی ماژولار گوگل را دوباره زنده می‌کند؟

۱۷ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک گوشی می‌خواهید با شش‌ باتری که هرگز شارژش تمام نشود؟ یک گوشی می‌خواهید که بتوانید اجزای مختلفش مثل دوربین، صفحه‌نمایش و پردازنده‌هایش را بروزرسانی کنید؟

این ایده‌ها به نظرتان آشنا می‌رسد؟ بله، Google Project Ara  طرحی بود با همین زمینه‌ها. گوگل می‌خواست همچین گوشی‌ای بسازد اما نهایتا از ساخت آن منصرف شد.

گوگل به گوشی‌ای فکر می‌کرد که  شش اسلات روی بدنه‌اش داشت که می‌شد روی آن‌ها ماژول‌های مختلفی قرار داد. ماژول‌هایی که گوگل برای Ara در نظر گرفته بود شامل یک دوربین، میکروفون‌های مختلف، یک صفحه‌ نمایش با تکنولوژی جوهر الکترونیک، یک اسپیکر قوی و ماژولی بود که با یک تاچ، تاکسی‌های Uber را فرا می‌خواند. قرار بود همه این ماژول‌ها بدون خاموش شدن گوشی قابل تعویض باشند.

به هر حال اواسط شهریور گوگل خبر لغو شدن این پروژه را تایید کرد و آنچه باقی ‌ماند ناامیدی هواداران گوشی‌های ماژولار بود.

اما امروز خبری منتشر شده که می‌تواند امید را به اردوگاه طرفداران این مدل از گوشی‌ها بازگرداند. ظاهرا فیسبوک تعدادی از متخصصین در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند را استخدام کرده که همه متخصصین ارشد پروژه گوشی ماژولار گوگل هم در میان‌شان هستند.

این خبر باعث شده بعضی‌ها حدس بزنند که پروژه ساخت گوشی ماژولار یا چیزی شبیه به آن، این بار در فیسبوک ادامه خواهد یافت. فیسبوک پیش از این هم تمایل خود را به ساخت گوشی‌های هوشمند نشان داده و این خبر باعث می‌شود به موضوع حساس شده و منتظر اطلاعات بیشتر باقی بمانیم.

منبع: Cnet

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه