برای اولین بار در تاریخ؛ فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روی چمن هیبریدی برگزار می شود

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 روسیه چمن هیبریدی

مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می شوند قبل از آغاز این رقابت‌ها چمن جدید و مدرن استادیوم لوژنیکی شهر مسکو را نصب کنند.

شرکت مشهور و ایرلندی SIS اعلام کرد مسئولان برگزاری رقابت‌های جام ۲۰۱۸ درخواست کرده اند چمن این ورزشگاه پیش از آغاز رقابت‌ها نصب شود. این شرکت که یکی از بزرگترین تولید کننده‌های چمن مخصوص ورزشگاه‌های فوتبال به شمار می‌رود، مسئولیت تعویض و نگهداری چمن همه ورزشگاه های استادیوم های جام جهانی روسیه را برعهده دارد.

براساس اعلام این شرکت ایرلندی، چمن ورزشگاه لوژنیکی از نوع چمن‌های هیبریدی خواهد بود که از ترکیب چمن مصنوعی و چمن طبیعی ساخته شده و مناسب‌ترین چمن برای گردش مناسب توپ است.

ورزشگاه لوژنیکی مجهز به سیستم خنک کننده چمن و سیستم مکانیزه تخلیه آب است. مسئولان شرکت SIS اعلام کرده اند هیچکدام از ورزشگاه های میزبان بازی های جام جهانی در طول برگزاری این رقابت ها با مشکل آب گرفتی یا سوختگی چمن در اثر تابش مستقیم نور آفتاب مواجه نخواهند شد.

علاوه بر استادیوم لوژنیکی، استادیوم های اوکرتیه، روستوف، کالینگراد، سامارا و سارانسک هم مجهز به چمن های هیبریدی می‌شوند. باقی استادیوم‌های میزبان جام جهانی چمن طبیعی دارند.

شرکت ایرلندی اعلام کرده این ۷ استادیوم به دلیل شرایط خاص اقلیمی به چمن هیبردی مجهز می‌شوند تا از سرما و تابش نور خورشید در امان باشند.

SIS همچنین قرار است یک چمن ویژه تمرین هم نزدیک استادیوم لوژنیکی بسازد. این چمن میزبان تیم‌های حاضر در جام جهانی نیست.

این شرکت ایرلندی کمپ تمرینی تیم ملی سوئیس را هم در کشور روسیه ساخته و هفته آینده تحویل مقام‌های فدراسیون فوتبال این کشور می‌دهد.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اولین جام جهانی تاریخ است که فینال آن روی چمن کاملا طبیعی برگزار نمی‌شود. فیفا اعلام کرده مشکلی با چمن‌های هیبریدی ندارد.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه