خودران‌های گوگل قابلیت شارژ بی‌سیم خواهند داشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل قصد دارد برای تسهیل کاربری خودران‌هایی که در دست تولید دارد، امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند.

مدارک متعددی از Google در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) موجود است که نشان می‌دهد این شرکت در اقدام جدید خود قصد دارد امکان شارژ بی‌سیم را برای وسایل نقلیه‌ی خودرا‌ن‌اش فراهم کند. گوگل برای تحقق این ایده در حال حاضر روی تکنولوژی «القای مغناطیسی تشدید شده» (Resonant Magnetic Induction) تمرکز کرده است.

در این شیوه از شارژ خودران‌ها، لازم است تا فرستنده‌هایی زیر سطح خیابان کار گذاشته شوند. خودران‌ها هنگام تردد از روی این شبکه‌ی زیرسطحی شارژ خواهند شد.

فعلا اطلاعات بیش‌تری از جزییات نحوه‌ی شارژ شدن خودران‌ها در دسترس نیست. اما با همین اطلاعات محدود می‌توان دریافت که احتمالا خودران باید مدتی روی سطحی که فرستنده‌ها در زیر آن نصب شده‌اند، توقف کند تا شارژ شود یا روی مسیری حرکت کند که فرستنده‌ها به یک طول مشخصی در زیر آن تعبیه شده‌اند.

مدتی هست که گوگل با جدیت روی تولید و گسترش تکنولوژی خودران‌ها کار می‌کند و در این پروژه با شرکت اتومبیل‌سازی فورد (Ford) وارد همکاری شده، ضمن این‌که یکی از متخصصین این حوزه که قبلا در شرکت تسلا (Tesla) کار می‌کرد را هم به استخدام خود درآورده است.

شرکت گوگل در حال اخذ مجوزهای لازم برای تردد قانونی خودران‌هایش به صورت انبوه در سطح شهرها و کلان‌شهرها نیز هست؛ این شرکت چندی پیش تعدادی از خودران‌هایش را در خیابان‌های شهرهای کرک‌لند (در ایالت واشینگتن) و آستین (در تگزاس) تست کرد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ساعت چی

    مثل موبایلهای شارژ بیسیمی نشه که دیگه رو شارژن نمیشه ازشون استفاده کرد

  2. Hamid

    آینده تو دستای آلفابت،

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه