قابلیت +Quick Charge 4 گوشی‌های سال آینده، چگونه روی شارژ تاثیر می‌گذارند؟

۲۲ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Qualcomm Quick Charge 4 plus

شرکت کوالکام هفته‌ی گذشته از چیپ‌ست جدید «اسنپ‌دراگون ۸۴۵» (Snapdragon 845) رونمایی کرد. این پردازنده قرار است قابلیت شارژ سریع قدرتمندتری به گوشی‌های هوشمند ارایه دهد. قابلیت شارژ سریع چیپ‌ست جدید کوالکام، Quick Charge 4+ نام دارد و قرار است امکاناتی تازه به شارژ گوشی‌ها اضافه کند.

مجموع این قابلیت‌های جدید، عملکرد شارژ را در مقایسه با Quick Charge 4 به اندازه‌ی ۳۰ درصد بیشتر می‌کنند.

یک گوشی هوشمند برای اینکه لیبل Quick Charge 4+ داشته باشد، باید قابلیت‌های زیر را در خود جای دهد:

Quick Charge 4 plus infographic

شارژ دوگانه یا Dual Charge: با استفاده از شارژ دوگانه، یک چیپ مدیریت انرژی دوم هم در دستگاه قرار داده می‌شود. این چیپ به دستگه اجازه می‌دهد جریان شارژ را تقسیم کند. نتیجه‌ی نهایی پایین آمدن دما و بالا رفتن سرعت شارژ است.

تعادل دمای هوشمند: قابلیت تعادل دمای هوشمند، جریان شارژ را به صورت خودکار و هوشمند از مسیری عبور می‌دهد که پایین‌ترین دما را داشته باشد. در نتیجه انرژی بهینه‌تر منتقل می‌شود.

قابلیت‌های امنیتی پیشرفته: همین حالا هم برای اینکه دستگاهی از Quick Charge 4 پشتیبانی کند، باید پروتکل‌های امنیتی متعددی را پشت سر بگذارد. قابلیت جدید Quick Charge 4+ به صورت همزمان دمای بدنه‌ی گوشی و هم‌چنین پورت را بررسی می‌کند. این لایه‌ی بیشتر از گرم شدن بیش از اندازه و آسیب دیدن پورت Type-C جلوگیری می‌کند.

کوالکام می‌گوید که مجموع این قابلیت‌های جدید، عملکرد شارژ را در مقایسه با Quick Charge 4 به اندازه‌ی ۳۰ درصد بیشتر می‌کنند. با این حال، مهم‌ترین موضوع این است که Quick Charge 4+ از بالا رفتن دمای گوشی‌ها جلوگیری می‌کند.

فعلااولین گوشی که Quick Charge 4+ دارد، Nubia Z17 شرکت ZTE است. این گوشی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ دارد و از این موضوع خبر می‌دهد که برای داشتن Quick Charge 4+ حتما هم لازم نیست اسنپ‌دراگون ۸۴۵ داشته باشید.

با این حال، با عرضه‌ی گوشی‌ها یا دستگاه‌هایی که اسنپ‌دراگون ۸۴۵ دارند، بدون شک با بالا رفتن سرعت شارژ دستگاه‌ها هم روبرو خواهیم شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه