AMD در مقابل واقعیت مجازی کم آورد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت NVIDIA هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تنها ۱۳ میلیون از ۱٫۳ میلیارد کامپیوتر موجود در دنیا، قادر هستند واقعیت مجازی (VR) را پشتیبانی کنند. در واقع این تکنولوژی نیازمند سخت‌افزار بسیار قدرتمندی است که اکثر کامپیوترها فاقدش هستند.

در حال حاضر پردازنده‌های AMD قابلیت‌های لازم برای پشتیبانی هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift را ندارند. اما این هدست‌ها با پردازنده‌های شرکت Intel مثل مدل Core i5 4590 (که مربوط به دو سال پیش است) کارایی قابل قبولی ارایه می‌دهند. این در حالی است که هیچ‌کدام از پردازنده‌های فعلی AMD نمی‌توانند کیفیت خوبی از واقعیت مجازی ارایه بدهند.

AMD در حال ساخت پردازنده‌ی جدیدی تحت عنوان A10-7890K است که قرار است به زودی وارد بازار شوند. ولی حتی این مدل هم قدرت پردازشی کافی برای پشتیبانی از عینک‌های واقعیت مجازی را ارایه نمی‌کند.

تکنولوژی واقعیت مجازی نیازمند سخت افزاری قدرتمند است و کاربرانی که بخواهند با هدستهای Oculus Rift کار کنند، باید کامپیوتر خود را به سخت افزاری با حداقل قابلیتهای پشتیبانی واقعیت مجازی توسط Oculus Rift تجهیز کنند.

در بین پردازنده‌های FX موردهایی پیدا می‌شوند که بتوانند هدست Oculus Rift و همچنین هدست HTC Vive را پشتیبانی کنند. البته تراشه‌های APU هم قادر به پشتیبانی واقعیت مجازی هستند اما قدرت کافی را ندارند و تجربه‌ی خوبی را ارایه نمی‌دهند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. شایان

    اونوقت این کنسولای دو هزاری چطوری با اون پردازنده زغالیشون میخوان اجرا کنن؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه