در قسمت اول گرند تور چه گذشت؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

جمعه ۲۸ آبان‌، اولین قسمت گرند تور توسط سرویس اختصاصی آمازون به نام آمازون پرایم به نمایش درآمد. برنامه‌ای که با بودجه‌ی کلان آمازون ساخته شده است و قصد دارد با حضور مجریان قدیمی این برنامه یعنی جرمی‌ کلارکسون،‌ جیمز می و ریچارد هموند جا پای تاپ‌گیر سابق بگذارد. پس از چند ماه غیبت طولانی، سرانجام این سه نفر در یک برنامه‌ی خودرویی کنارهم جمع شدند و فعالیت خود را دوباره آغاز کردند. به همین دلیل قصد داریم نگاهی مختصر به آنچه که در قسمت اول این برنامه گذشت کنارشما بیاندازیم. با دیجی‌کالامگ همراه باشید.

خداحافظ انگلیس!

در سکانس‌های اول، صحنه‌هایی از انگلستان به چشم می‌خورد و درحالی‌که صدای غرش رعد و برق و باران به گوش می‌رسد، جرمی از مکانی خارج می‌شود، چتر خود را باز می‌کند و سوار تاکسی‌ می‌شود. او به فرودگاه می‌رسد و به سمت لس‌آنجلس خاک این کشور را ترک‌ میکند. این اتفاق‌ها اشاره به خداحافظی سرد و غم‌انگیز از کشور انگلیس و برنامه تاپ‌گیر بی‌بی‌سی و شروع یک ماجراجویی جدید برای برنامه جدید آمازون آمریکا دارد.

کارگردانی و فیلم‌نامه نویسی، بخش مهمی در تولید هر سریال جذاب است. همان‌طور که از جرمی کلارکسون درمصاحبه‌ای در مورد عدم موفقیت تاپ‌گیر جدید بی‌بی‌سی سوال شد، او چنین پاسخ داد که در انتهای برنامه نام بسیاری از افراد پشت صحنه و کادر سابق به چشم می‌خورد ولی از نام یک شخص به عنوان فیلم‌نامه‌نویس خبری نیست، همین می‌تواند دلیل کافی برای افت کیفیت این برنامه باشد!

تغییر اصالت و شروعی دوباره

اگر تا کنون در برنامه‌ی تاپ گیر، شاهد تعریف و تمجیدهای بی‌‌حد و اندازه خودروهای انگلیسی بودید که گاهی اوقات برخاسته از علاقه زیاد سازندگان برنامه به اصالت این خودروها بود، این‌بار شاهد تغییر این گرایش به سمت خودروهای آمریکایی هستید. جرمی کلارکسون به محض رسیدن به لس‌آنجلس، در پارکینگ فرودگاه سوار یک فورد ماستنگ آبی می‌شود، استارت می‌زند و با غرش این خودرو از پارکینگ خارج می‌شود. این صحنه می‌تواند تلنگری زیرکانه به بیننده در همین صحنه‌های اولیه برنامه باشد که تصویری از یک اتومبیل‌ قدرتمند و با اصالت آمریکایی را به نمایش می‌گذارد. او در حالی‌که با اتومبیل خود در حال رانندگی در خیابان است، لبخندی می‌زند و درمی‌یابد که قرار نیست به تنهایی به سوی این ماجراجویی پیش‌قدم شود؛ دو همکار سابق خود یعنی جیمز می و ریچارد هموند را در خودروهای مشابه با رنگ‌های قرمز و سفید می‌بیند و باهم به سمت جاده‌های خاکی تغییر مسیر می‌دهند.

افتتاحیه

بیننده کم‌کم احساس می‌کند که قرار است شاهد صحنه‌های جالبی از این برنامه باشد. درحالی‌که این سه نفر در اتومبیل‌های خود در حاشیه جاده خاکی مشغول رانندگی هستند، تعداد بسیار زیادی خودرو در کنار آن‌ها ظاهر می‌شوند و آن‌ها را غافلگیر می‌کنند. این سه مجری با قدرت از دل این جمعیت عبور می‌کنند تا هرچه سریع‌تر خود را به مقصد برسانند. مقصد، مکانی است که تعداد زیادی از مردم در انتظار رسیدن این سه نفر هستند و به محض دیدن آن‌ها، شور و هیجان مردم منفجر می‌شود! یک گروه موسیقی در سن مشغول اجرا هستند، ۸ فروند هواپیما از بالای سر این جمعیت عبور می‌کند که همه‌ی این اتفاقات، همان افتتاحیه بزرگ و پرهزینه‌ی تور بزرگ است!

اجرا

اولین اجرای برنامه توسط این سه مجری آغاز می‌شود، با جمله‌هایی کنایه آمیز و در عین حال دوستانه یکدیگر را معرفی می‌کنند. به‌جای استودیو، شاهد اجرای برنامه در چادری در دل طبیعت هستید. جرمی در هنگام شروع، با جملاتی طنزگونه مبنی بر تفاوت‌های کشور انگلیس و آمریکا مردم را می‌خنداند؛ به‌طور مثال از مردم می‌پرسد چگونه یک خودروی چپ فرمان را هدایت می‌کنند هنگامی که در حالت منطقی باید سمت راست قرار داشته باشند؟ او هم‌چنین با نشان دادن تصویری از یک پیکاپ فورد، از مردم در مورد کلاس این خودرو سوال می‌کند. او در جواب وانت، به مردم گفت، نه، این یک خودروی ابله و کودن است که این جمله، خنده‌ی تمام مردم و حتی می و هموند را نیز به همراه داشت.

قسمت اول گرند تور، بیشتر حالت معرفی ساختار جدید برنامه به مردم است، البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، رقابت‌هایی نظیر خودروهای سوپر اسپرت پورشه ۹۱۸، مک‌لارن پی‌۱ و لافراری در پیست صورت گرفت. هم‌چنین از پیستی خطرناک و متفاوت رونمایی شد که قرار است به زودی پذیرای آزمایش خودروها باشد.

اگر شما نیز موفق به تماشای این برنامه شدید، نظرتان را در مورد شروع هیجان‌انگیز گرند تور به ما بگویید.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. محمدرضا

    چطور میشه أین برنامه روببینیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه