قضایای حقوقی کارت گرافیک GTX 970 به پایان رسیدند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

معمولا وقتی یک گوشی هوشمند، حافظه یا هارد دیسک می‌خرید، به شما می‌گویند که این دستگاه فلان مقدار حافظه‌ی ذخیره دارد. شما هم حافظه را چک می‌کنید و می‌بینید حافظه‌ای که در اختیار شما داده شده، کمتر از مقدار گفته شده است. می‌دانید که برای مثال، سیستم عامل گوشی و اپ‌های از پیش نصب شده، فضای ذخیره‌ی گوشی را اشغال کرده‌اند. با این حال، اگر واقعا حافظه کمتر باشد، قضیه چه می‌شود؟

هنوز گفته نشده است که خریداران GTX 970 چگونه باید برای دریافت این ۳۰ دلار اقدام کنند.

شرکت انویدیا چند سال پیش و با عرضه‌ی کارت گرافیکی GTX 970 به چنین مشکلی برخورد کرد. این شرکت کارت گرافیک GTX 970 را به همراه چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی عرضه کرده بود. با این حال، کسانی که این کارت را خریدند، متوجه شدند که حافظه‌ی گرافیکی GTX 970 به جای یک حافظه‌ی چهار گیگابایتی، از یک بخش ۳.۵ گیگابایتی و یک بخش ۵۰۰ مگابایتی تشکیل شده است؛ طوری که حافظه‌ی ۵۰۰ مگابایتی سرعت کمتری از حافظه‌ی ۳.۵ گیگابایتی داشت.

همین موضوع هم باعث شد تا خریداران کارت GTX 970 از انویدیا شکایت کنند. این قضیه‌ی حقوقی، تا همین چند وقت پیش ادامه داشت. شرکت انویدیا هم اخیرا توسط دادگاه محکوم به پرداخت ۳۰ دلار به تمام خریداران کارت گرافیک GTX 970 شده است. البته هنوز گفته نشده است که خریداران GTX 970 چگونه باید برای دریافت این ۳۰ دلار اقدام کنند.

ممکن است انویدیا بخواهد این ۳۰ دلار را در قالب بازی‌ها یا نرم‌افزارهای مختلف به خریداران GTX 970 پرداخت کند. تا انتشار اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع صبر می‌کنیم.

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه