فرانسه، قطار تندرو بدون راننده می‌سازد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها، اخبار حوزه خودرو پر از اتفاق‌های جالب است. این‌که شرکت‌های خودروسازی روی ساخت اتومبیل‌های خودران و بدون راننده تمرکز می‌کنند و توانسته‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند. در همین حال، ت‌.ژ.و (TGV)، سازمان قطار تندرو فرانسه روی ساخت قطار پرسرعت و بدون راننده کار می‌کند.

این سازمان اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۳ قطارهای تندرو بدون‌راننده را برای استفاده شهری آماده می‌کند. هم‌چنین گفته شده که در سال ۲۰۱۹ نمونه‌های پروتوتایپ این قطار مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد. روی این قطارها سنسورهایی قرار گرفته تا مانع را تشخیص دهد و  با استفاده از ترمزهای خودکار، در صورت نیاز سرعت را کم کند یا بایستد.

حداکثر سرعت این قطارهای تندرو، ۲۰۰ مایل بر ساعت یا حدود ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و می‌توان از راه دور هم آن را کنترل کرد. هم‌چنین در مراحل اولیه راه‌اندازی این پروژه قرار است قطارهای خودکار، توسط تیم نگهبانی و پشتیبانی کنترل شوند تا حادثه ناگواری پیش نیاید.

هدف از تمرکز روی این پروژ، تولید قطار سریع‌السیر و بدون راننده تا سال‌های پیش‌‌رو است تا به لطف این فناوری‌های پیشرفته، شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه حمل و نقل و مسافرتی باشیم. همان‌طور که در مورد این پروژه ادعا شده، با راه‌اندازی این قطارهای خودکار، تعداد سفرهای بین پاریس تا لیون، ۲۵ درصد بیشتر می‌شود.

نظر شما در مورد قطار تندرو بدون راننده چیست؟

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه