لامبورگینی ، سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگرینگ است

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مهندسان لامبورگینی، مدل «هوراکان پرفورمنت» (Huracan Performante) را ساختند که از سوپراسپرت هوراکان هم قوی‌تر است. این مدل ۴۰ کیلوگرم از هوراکان کوپه استاندارد سبک‌تر است. در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خورجینی با حجم ۵.۲ لیتر استفاده شده. این پیشرانه می‌تواند قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون‌متر تولید کند. هوراکان استاندارد به ترتیب دارای قدرت و گشتاور ۶۱۰ اسب‌بخار و ۵۶۰ نیوتون‌متر است. بنابراین وزن سبک‌تر و قدرت بالا‌تر هوراکان پرفورمنت از هوراکان، دلیل برتری این خودرو محسوب می‌شود.

در ماه اکتبر، پرفورمنت با زمان ۶:۵۲:۰۱ توانست دور پیست نوربرگرینگ طی کند؛ یعنی چیزی در حدود ۵ ثانیه زودتر از پورشه ۹۱۸ اسپایدر. برای رسیدن از حال سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارید. حداکثر سرعت این خودرو هم به حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در این خودرو از سیستم‌های مختلفی هم استفاده شده است. مثلا آیرودینامیک لامبروگینی آتیوا یکی از فناوری‌های پیشرفته‌ی مهندسی به کار رفته در این سوپراسپرت است. این سامانه‌، آیرودینامیک فعال بوده که بسته به سرعت راننده می‌تواند در فشار رو به پایین شدید و درگ فشاری کم عملکر خوبی را به نمایش بگذارد.

هم‌چنین، در کناره‌های این خودرو، فلپ‌هایی فعال استفاده شده که هر کدام بسته به پیچ جاده می‌توانند جداگانه باز شوند. این واکنش باعث می‌شود تا کشش چرخ‌‌ها و نیروی روبه‌پایین خودرو بیشتر شود و درنتیجه، شاهد واکنش‌های سریع‌تری در فرمان‌پذیری و پایداری خودرو باشیم. اگر دوست دارید صاحب یکی از این خودروها باشید، باید تا تابستان صبر کنید. البته ناگفته هم نماند که قیمت این خودرو از ۲۷۴.۳۹۰ دلار شروع می‌شود.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar میثم

    پایین درش پرچم ایران داره 🙂 🙂 🙂 🙂

    1. Avatar حسن ر.

      رنگ‌های پرچم ایتالیا با ایران یکی است.

  2. Avatar مهیار

    حداقل ۲۰۰ اسب از پورش ۹۱۸ قدرتش کمتره، بعید میدونم این تایمی که لامبورگینی اعلام کرده درست باشه!

  3. Avatar علی

    دیجی کی موجودش میکنی؟ البته من دیجی بن کم دارم ولی اگه بیاد تو پیشنهاد ویژه شاید بگیرم.

    1. Avatar امین شجاعی

      O_o

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه