لامبورگینی اوروس رسما معرفی شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
لامبورگینی اوروس

وقتی که حرف از لامبورگینی می‌شود، بیشتر ما به یاد مدل‌های هیجان‌انگیزی مثل اونتادور، دیابلو، میورا، گالاردو یا حتی مورسیولگو می‌افتیم. حالا بحث امروز فرق می‌کند؛ اوروس (Urus) نام شاسی‌بلند جدیدی است که لامبورگینی از مدل ۲۰۱۹ آن رسما رونمایی کرده است.

نتیجه‌ی ترکیب روح اسپرت با جثه‌ی بزرگ شاسی‌بلند لامبورگینی منجر به تولد اوروس شد؛ شاسی‌بلندی که ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت در قلب خود پنهان کرده است! کانسپت اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۲ ترسیم شد و امروز با تولد مدل جدید آن روبر هستیم. قلب این ایتالیایی الاصل مغرور از نوع ۸ سیلندر خورجینی با حداکثر قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متر است.

هم‌چنین یک گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار ZF این شاسی‌بلند با ابهت را همراهی می‌کند. نتیجه‌ی این اعداد و ارقام، رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر  ساعت ظرف ۳.۵۹ ثانیه است! شنیدن این زمان برای یک شاسی‌بلند ۲۱۵۴ کیلوگرمی، عجیب، دلهره‌آور و البته مهیج و جذاب است. اگر در این خودرو بنشینید، می‌توانید به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت (۱۸۶ مایل بر ساعت) دست پیدا کنید.

لامبورگینی از پلت‌فرم مشابه بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین در اوروس استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توانیم به ۶ حالت‌ رانندگی (Driving Mode) اشاره کنیم. این خودرو قرار است در سال ۲۰۱۸ با قیمت پایه‌ی ۲۰۰ هزار دلار عرضه شود. لامبورگینی انتظار دارد که بتواند سالانه ۳۵۰۰ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. مدل پلاگین هیبرید اوروس احتمالا از سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌شود.

شما نظرتان در مورد اوروس چیست؟ آیا از شنیدن تولید شاسی‌بلند لامبورگینی هیجان‌زده شده‌اید یا لامبورگینی را با همان سوپراسپرت‌های جذابش می‌پسندید

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. حامد

    خیلی مسخره است که لامبورگینی که در زمینه ی تولید خودروهای پرسرعت فعالیت می کنه بیاد شاسی بلند بسازه.اصلا بهشون نمیاد.البته اینو هم بگم که رقیبش یعنی فراری هم میخواد یه همچین کاری رو بکنه.

  2. نیما

    دقیقا عین پراید تولید سایپاست تو بعضی موارد تازه پراید سرتره مثل این که ضبطشو برداشتند/سنسور دنده عقب نداره/قالپاق ناقبال روش نمیزارن و…
    کشورهای دیگه دارن به کجا میرسن تو زمینه تولید خودرو ما داریم به کجا میریم!!!

  3. ///mahdispd

    بالاخره امار نشون میده که دنیا شاسی بلندارو بیشتر میپسنده و همه خودرو ساز ها برا اینکه از نکته استفاده کرده و بیشترین سودو ببرن باید شاسی بلند تولید کنن همونکاری ک پورشه کرد بنتلی کرد لامبورگینی هم الان کرد و حالا نوبت فراری و رولز رویس هستش

  4. امیر اسدی

    وقتی لامبورگینی بازها عاقل میشن و تصمیم به تشکیل خانواده میگیرن!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه