لایترو دیگر دوربین نمی‌سازد

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «لایترو» (Lytro) در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دوربین‌سازی، قدمت زیادی ندارد، اما این شرکت توانسته است با دو دوربین پیشرفته، چشم‌های زیادی را به سمت خودش بگرداند. افراد زیادی، دوربین‌های شرکت لایترو را آینده‌ی عکس‌برداری دانسته‌اند. دوربین‌های لایترو تصاویری را ثبت می‌کنند که امکان تنظیم فوکوس آن‌ها، حتی پس از عکس‌برداری هم وجود دارد. با تمام این اوصاف، لایترو دیگر نمی‌خواهد دوربین بسازد. مدیر این شرکت گفته است که توانایی رقابت با دیگر شرکت‌های دوربین‌سازی را ندارند.

لایترو ساخت دوربین را رها کرده و می‌خواهد وارد صنعت واقعیت مجازی شود.

«جیسون روزنتال» (Jason Rosenthal)، مدیرعامل لایترو، درباره‌ی تصمیم‌شان گفته است: “در صنعتی رقابت می‌کردیم که نیازها و خواسته‌های کاربران، توسط شرکت‌های بزرگ و تثبیت شده در ذهن کاربران جا افتاده بود.”‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


با اینکه دوربین‌های لایترو قابلیت تنظیم فوکوس عکس‌ها را داشتند، با این حال تصاویری که این دوربین‌ها ثبت می‌کردند، وضوح کمتری داشتند، حجم‌شان بسیار بزرگ بود و خود دوربین‌ها هم بسیار گران‌قیمت بودند. روزنتال می‌گوید که بسیاری از تصاویر امروزه با گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شوند: “بازار دوربین هر ساله ۳۵ درصد افت می‌کند. دلیل آن‌ هم تغییر سلیقه‌ی مخاطبان و همه‌گیر شدن عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند است.”


شرکت لایترو تصمیم گرفته است تا از این پس به جای دوربین، روی واقعیت مجازی و دوربین‌های مختص این صنعت تمرکز کند. چند ماه پیش، لایترو از یک دوربین واقعیت مجازی به اسم Immerge رونمایی کرد. روزنتال امیدوار است تا رویه‌ی جدید شرکت‌اش، آن را از وضعیت وخیم فعلی‌اش نجات دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ami_ald

    دوربینش خیلی خوشگله

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه