لوکوموتیو جدید زیمنس برای بازار ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

مجموعه‌‏ای از نوآوری‌های زیمنس در حوزه را‌ه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته معرفی خواهد شد. زیمنس در این نمایشگاه که در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، از ایده لوکوموتیوی جدید برای بازار ایران رونمایی می‌کند.

شرکت زیمنس با ارایه‌ی راهکارهایی در حوزه راه‌آهن و مدیریت حمل‌و‌نقل، قصد دارد پاسخگوی نیازهای آینده این صنعت در جهت ارایه‌ی خدمات به مردم ایران باشد. این شرکت با فراهم آوردن فناوری‌های ریلی برای صنایع‏ زیرساختی، ناوگان ریلی، خدمات، برقی کردن خطوط ریلی و اتوماسیون (کنترل و هدایت خودکار) بر آن است تا پاسخگوی نیازهای کشور در زمینه افزایش جمعیت و صنعتی‌شدن باشد. همچنین زیمنس تلاش می‌کند تا با تکیه بر تکنولوژی بومی نمودن پایدار، نیازهای موجود را برای داشتن زیرساخت‌های جدید و به‌روز و همچنین بهینه‌سازی زیرساخت‌های فعلی، تأمین کند.

محسن نایب‌زاده، مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران، با اشاره به برنامه‌های توسعه و مدرن‌سازی شبکه راه‌آهن در ایران، درباره حضور زیمنس در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی تهران گفت: “ایران دارای بازاری توسعه یافته در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی است. همچنین با تغییرات جمعیتی در ایران، نیاز روزافزون به داشتن شبکه راه‌آهن امن و سریع برای حمل‌‌و‌نقل راحت‌تر، به‌وجود آمده است. دانش، تخصص و تجربه زیمنس در به‌کارگیری از فناوری‌های حمل و نقل شهری، بین‌شهری و باربری می‌تواند پاسخگوی نیازهای آینده شبکه حمل‌‌ونقل در ایران باشد.” نایب‌زاده ادامه داد: “ما خود را متعهد می‌دانیم تا با استفاده از نوآوری‌، دانش بومی و نبوغ جهانی و از طریق توسعه یک شبکه حمل‌ونقل متنوع، سریع، مدرن، کارآمد و امن، در راستای پیشرفت جامعه قدم برداریم و تغییری مثبت در زندگی مردم ایران به وجود آوریم.”

Velaro2

زیمنس در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در تهران، قصد دارد قطار سریع‌السیر بین‌شهری ولارو (Velaro) را معرفی کند. این قطار با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت مناسب ناوگان ریلی شهرهایی است که به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. قطار والرو مجهز به سیستم عیب‌‏یابی است که در راستای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، داده‌هایی را به شکل بی‏‌سیم گزارش می‌دهد. همچنین سیستم هدایت خودکار به راننده کمک می‏کند تا در سفرهای طولانی‌مدت، مصرف انرژی را بهینه کند. شایان ذکر است  ناوگان ریلی ولارو در سطح جهان، تاکنون بیش از یک میلیارد کیلومتر پیموده است.

در این نمایشگاه همچنین لوکوموتیو، مترو و قطار ویاجیو کامفرت (Viaggio Comfort) توسط زیمنس معرفی خواهد شد. این قطار به منظور فراهم کردن حداکثر راحتی مسافران طراحی شده و با داشتن سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت سروصدای بسیار کم و مصرف بهینه انرژی بهره‌مند است. امکان تعمیر و نگهداری آسان، یکی دیگر از امتیازات ویاجیو کامفرت است.

از دیگر فعالیت‌های مهم زیمنس در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی تهران، می‌توان به معرفی بخش مشاوره حمل‌ونقل این شرکت اشاره کرد. این بخش، با تدوین استراتژی و ایده‌های یکپارچه، همسو با چالش‏ها و نیازهای موجود برای فعالان حوزه حمل‌ونقل، به‌گونه‌ای طراحی شده تا نقشی کلیدی را در توسعه و به‌روزسازی شبکه راه‌آهن امروز ایران ایفا کند. از آنجا که مشاوره حمل‌ونقل بخش بزرگ و مهمی از زیمنس ایران را تشکیل می‌دهد، این بخش درصدد حمایت از توسعه شبکه حمل‌ونقل و تبدیل چشم‌اندازهای این حوزه به واقعیت است.

گفتنی است شرکت زیمنس از سال ۱۸۶۸ میلادی، ارایه‌دهنده خدمات مختلفی در پروژه‌های زیرساختی ایران بوده و توانسته فعالیت‏‌های خود را در ایران ادامه دهد. این شرکت خود را به حمایت از توسعه اقتصادی پایدار در ایران متعهد می‌داند و در تلاش است به ایفای نقش خود به‌عنوان شریکی قابل اطمینان، به ارایه خدمات در پروژه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون و هوشمندسازی ادامه دهد. زیمنس همچنین به عنوان عضوی مسوول در جامعه، توجه به اشتغال‌زایی، تحصیلات و آموزش را در دستور کار خود دارد.

‌‌  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پيمان

    درود
    در تمامی دنیا شبکه گسترده حمل و نقل ریلی برای جابجایی مسافر و بار توسعه پیدا کرده دلیل ان هم ایمنی و راحتی بالای این وسیله حمل نقل عمومی نسبت به وسایط نقلیه دیگر است با سرمایه گذاری روی زیرساخت های ریلی در کشور عزیزمان ایران با توجه به تعداد بالای مسافرت های بین شهری میتوان جابجایی مسافران را با ایمنی بیشتری انجام داد و گذشته از آن با کاهش ترافیک جاده ای از خطر تصادفات جاده ای و مرگ و میر شهروندان که آمار بالایی رو تشکیل میده و متأسفانه تعداد زیادی از این افراد را جوانانی که نان آور خانواده بوده و سرمایه انسانی ارزشمند کشور را تشکیل می دهند جلوگیری کرد از طرفی با صرفه کویی در مصرف بنزین با کاهش تعداد سفر با خودرو می توان از محل این صرفه جویی دیگر زیر ساخت های کشور نظیر توسعه فناوری های تولید نیرو و برق از منابع تجدید پذیر نظیر پنل های خورشیدی و نیروگاه های بادی که خوشبختانه کشور ما ایران از این حیث موقعیت و ظرفیت های خوبی داره از مصرف بیش از پیش منابع ملی که سرمایه ای برای نسل های آینده بوده جلوگیری کرد که این مهم خود باعث جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای و به تبع آن کاهش آلودگی هوا و گرم شدن زمین و ذوب شدن یخ های قطبی و مشکلات عدیده دیگری که مبتلا به آن هستیم خواهد شد به امید روزهای پرافتخار برای کشور و ملت عزیزمان ایران

  2. Avatar محمد حسین نادری

    خیلی خوب میشه اگر سامانه حمل و نقل ریلی به روز رسانی بشه
    راه آهن برقی با قطار سریعو سیر
    من از خدامه تهران مشهد رفت برگشت چهار ساعت زمان ببره

  3. Avatar شایان

    محصول داخلی (-_-)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه