لکسوس و تویوتا به زودی میزبان آمازون الکسا می‌شوند

۲۳ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
الکسا

لکسوس و تویوتا، دو برند محبوب ژاپنی تا سال ۲۰۱۹ به دستیار صوتی آمازون یعنی «آمازون الکسا» (Amazon Alexa) مجهز می‌شوند.

سیستم اینفوتینمنت (infotainment) را احتمالا می‌شناسید. اینفوتینمنت اصطلاحی است که از ترکیب دو کلمه‌ی اطلاعات (Information) و سرگرمی (Entertainment) تشکیل شده و به سامانه‌ی خودروهای جدید و لوکس اشاره دارد. سرنشینان یک خودرو می‌توانند با این سیستم کارهای مختلفی را به آسانی انجام دهند؛ از استفاده از سیستم مالتی مدیای خودرو گرفته تا وب‌گردی، مسیریابی و کار با اپلیکیشن‌های ویژه.

به گفته‌ی تویوتا: سرویس‌های صوتی به سرعت درحال رشد هستند و هر روز محبوب‌تر می‌شوند. برای همین آمازون الکسا می‌تواند باعث راحتی برای مشتریان تویوتا و لکسوس شود تا حین رانندگی از ویژگی‌های آن بهره‌ ببرند.

در نمایشگاه CES امسال، تویوتا اعلام کرده که محصولات آینده‌ی خود را با سیستم اینفوتینمنت جدید Entune 3.0 و محصولات شرکت لکسوس را با سیستم Enform 2.0 عرضه می‌کند. این سیستم‌های طراحی شده از دستیار صوتی آمازون الکسا پشتیبانی می‌کنند. این خودروساز ژاپنی هنوز اعلام نکرده که چه مدل‌ از محصولات خودش را دقیقا با این ویژگی‌ها عرضه می‌کند اما طبق اطلاعات منتشر شده، تویوتا کمری ۲۰۱۸ از جمله‌ خودروهای ساخت این شرکت است که به سیستم Entune 3.0 مجهز می‌شود. البته تویوتا در ادامه گفت که مدل‌های بیشتری را تا سال ۲۰۱۹ به الکسا بهره‌مند می‌کند.

الکسا

با توجه به این که شرکت‌های زیادی به پلت‌فرم‌های مختلف سیستم اینفوتینمنت یعنی اندروید اتو، کارپلی و آمازون الکسا کشیده می‌شوند، می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه‌ی خودروهای لوکس و حتی میان‌رده مجهز به این فناوری هوشمند و جدید باشیم.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه