این ماسک از شما در برابر Face ID آیفون X محافظت می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از ویژگی‌های جدید آیفون ۱۰ یا آیفون X استفاده از سنسور تشخیص چهره یا Face ID است. کاربران با این امکان می‌توانند قفل گوشی خودشان را باز کنند. به هر حال هنوز تا زمانی که آیفون ایکس راهی بازار نشده، نمی‌توانیم درباره دقت و سرعت این سنسور جدید صحبت کنیم؛ اما این سوال هم به وجود آمده که اگر فردی صورت کاربران را در زمان خواب اسکن کند هم می‌تواند قفل گوشی را باز کند؟ هر چه باشد قبلا در خبرها گفته شده بود که سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون را یک پسر ۷ ساله هم هک کرده و توانسته از آن عبور کند.

ترس به وجود آمده در بین کاربران باعث شده که یکسری ماسک ساخته شود که از صورت کاربران در برابر سنسور تشخیص چهره آیفون محافظت کند. در واقع گفته شده که این ماسک به عنوان روشی برای جلوگیری از سرقت هویت به کار خواهد رفت. شرکت اپل در زمان معرفی آیفون ۱۰ به این موضوع اشاره کرد که سنسور تشخیص چهره تنها در زمانی کار می‌کند که گوشی دقیقا روبه‌روی صورت کاربران قرار بگیرد.

در حقیقت اگر کاربران با چشم باز نخوابند، نمی‌شود سنسور تشخیص چهره را دور زد. به هر حال تا زمانی که این گوشی راهی بازار نشود، این نگرانی‌ها باقی خواهد ماند.

منبع: mashable
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Ali.S

    واقعا اپل نو آوری(کپی ) هاشم پر ایراده
    وقتی نوت ۸ یا اس۸ داری کسی تو خواب قفل گوشیتو باز نمیکنه یا عکس چهرتو اسکن نمیکنه

  2. Avatar abbas

    حیف تاچ ایدی که حذف شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه